Los bericht bekijken
  #8  
Oud 29 juni 2007, 16:25
René's schermafbeelding
René René is offline
Moderator
 
Geregistreerd: 1 januari 2006
Berichten: 3.338
Weblogartikelen: 2
Standaard Re: Ervaring met Office 2007?

Ik ben inmiddels geüpgraded

De upgrade installeren ging probleemloos. De nieuwe interface is even wennen, maar hij bevalt me wel. Al is het soms een beetje Johan Cruyff: elk voordeel hep ze nadeel. Door de betere indeling van functies in het lint (die de vroegere menu's en werkbalken vervangt) moet je voor sommige dingen een keertje extra klikken.

Met name in Outlook en Access zitten nuttige verbeteringen waar ik erg blij mee ben. Ik organiseer mijn dagelijks werk nu met de nieuwe takenbalk in Outlook. Je komende afspraken, e-mails om op te followuppen en actuele taken overzichtelijk op een rij. Eén klik op een e-mail om hem te markeren voor followup. Heel handig! Attachements bekijken en verwijderen werkt beter. Word is nu overal de editor (ook in e-mails en taken). Prima.

De Office-programma's zijn heel stabiel en van goede kwaliteit. Ik ben alleen minder tevreden met de online help. Die lijkt minder contextueel geworden.

Word 2007 werkt moeiteloos met oude bestanden, en je kunt ook heel makkelijk bestanden in het oude formaat opslaan. Het is beslist niet de horror van 1997, toen er plots niet-uitwisselbare .doc's verschenen. Je moet nu alleen even in de gaten houden dat je niet een bestand in het nieuwe formaat stuurt naar iemand die nog met een 'oude' Word werkt. Desgewenst zet je in de "opties voor opslaan" het standaardformaat op "Word 97-2003-document (*.doc)" en dan merk je eigenlijk niets meer van het nieuwe 2007-formaat (.docx), dat dan alleen nog als keuzemogelijkheid in het Opslaan-dialoogje zit.
__________________
René
Met citaat reageren