Los bericht bekijken
  #1  
Oud 12 maart 2007, 14:26
arbi arbi is offline
Lid
 
Geregistreerd: 12 maart 2007
Berichten: 10
Standaard IB-47 formulier v.s. factuur

Beste forumlezers,

Allereerst, ik vind dit forum fantastisch!

In 2006 gaf ik muzieklessen bij 3 verschillende muziekscholen. Als startende ondernemer (sinds eind 2004) wil ik graag aan de eis van min. 3 opdrachtgevers voldoen. De twee muziekscholen ontvangen wel facturen van mij. Maar het probleem is dat ik bij de derde muziekschool slechts op 1 dag gewerkt heb. Daar kon ik geen factuurdeclaratie naar sturen (dom dom dom), omdat ik snel daarna, een uitbetaling kreeg en een IB 47-formulier. In de tweede brief die ik als jaaropgave ontving (met de vermelding: Betreft Aangifte inkomstenbelasting 2006) staat dat er door middel van een zogenaamd IB-47-formulier mededeling is gedaan aan de inspecteur der Directe Belasting. Ik neem aan dat deze inkomsten uit overige werkzaamheden zijn.

Ik wil dit formulier ongedaan maken en dan met terugwerkende kracht zelf een factuur naar die school sturen, zodat ik aan de 3-opdrachtgevers- eis kan voldoen.
Mijn vraag: Is het correct om zo te handelen? Ik moet eerste jullie mening hebben voordat ik de school benader.
En als dit niet kan, word ik nog steeds gezien als een zelfstandige ondernemer? Dit, ondanks het feit dat ik nog een starter ben en nog moet groeien en meer opdrachtgevers moet vinden (dit valt niet mee!).

Is er iemand die hier een antwoord op kan geven of een tip?

Alvast bedankt,

arbi
Met citaat reageren