Los bericht bekijken
  #1  
Oud 11 september 2012, 09:12
gewoonfreek gewoonfreek is offline
Lid
 
Geregistreerd: 15 oktober 2011
Berichten: 8
Standaard advies vragen aan belastingdienst?

Beste mensen,

Ik ben bezig met een brief naar de belastingdienst om uitsluitsel te vragen over een paar vragen waarmee ik zit. Maar hoe langer ik aan de brief werk, hoe meer ik denk dat ik die wellicht beter niet naar de belastingdienst stuur maar beter een goede accountant aanschrijf.
Wat denken jullie?

De vragen gaan over mijn situatie: ik sta ingeschreven in Nederland maar werk veel als acteur, regisseur en theatertekstschrijver in Belgie. Ik werk bijna altijd voor Vlaamse organisaties die geen BTW nummer hebben. Daarnaast geef ik ook les aan Vlaamse Hogescholen als gastdocent.

Ik heb de indruk dat ik met zoveel uitzonderingposities te maken heb dat het me gewoon niet duidelijk is wat ik precies in alle afzonderlijke gevallen moet doen, qua btw rekenen en opgeven.

heb nu bijvoorbeeld een boete gehad omdat ik geen icp kon invullen bij een factuur aan een vlaamse hogeschool.

Ik wou nu dus gewoon aan de belastingdienst vragen of ze bij de verschillende gevallen die ik beschrijf kunnen duidelijk maken hoeveel btw ik reken, of er aanvullende eisen zijn voor mijn factuur en waar ik het aangeef op mijn OB. En hoe ik dan omga met een eventuele ICP.

Maar wat denken jullie? Is het een goed idee om die vragen aan de belastingdienst te stellen?

veel groeten, en alvast erg bedankt voor het eventuele meedenken.
Freek.
Met citaat reageren