Los bericht bekijken
  #1  
Oud 3 februari 2009, 15:44
Willie Willie is offline
Lid
 
Geregistreerd: 16 juni 2008
Berichten: 17
Question Alleen inkomsten uit reclame op websites, helemaal niks met KVK te maken?

Hallo,
ik heb een vraag m.b.t. inkomsten uit reclame op websites en inschrijving bij KVK.

Na enkele weken onderzoek te doen ben ik tot de conclusie gekomen dat je je misschien helemaal niet hoeft in te schrijven bij de KVK.
Stel je verdient geld door één of meerdere websites te maken en daarop reclame te plaatsen. Per klik op de reclame verdien je dan geld. Dat is de enige manier waarop er geld binnenkomt. Klopt het dan dat je helemaal niks met KVK te maken hebt? Of moet je dan toch inschrijven bij de KVK?
Ik vraag me af onder wat dat valt, ben je dan een freelancer? Of heb je dan een bedrijf, bijvoorbeeld? 'Wat ben je dan?' 'Wat komt er dan bij kijken' Ik kan gewoon erg weinig vinden over deze 'vorm' van ondernemen/geld verdienen, en alles wat erbij komt kijken. En vaak lees ik tegenstrijdige informatie, alsof niemand het nu precies weet... Hopelijk kan iemand mij het hier duidelijk uitleggen.

Ik weet alleen dat je deze inkomsten uiteraard wel aan de belasting moet opgeven, als neveninkomsten. En het lijkt erop dat het daarbij ophoudt, dus geen KVK inschrijving etc. Klopt dit?
Met citaat reageren