Los bericht bekijken
  #5  
Oud 19 mei 2011, 14:58
jesse jesse is offline
Verbannen
 
Geregistreerd: 4 februari 2008
Berichten: 428
Standaard

Marlies kan je wel meer vertellen, maar bedenk dat niet alles voor jou hoeft te gelden.
Ik ben deels WAO-er (54-55%) en voorzover ik het altijd heb begrepen val ik onder de oude WAO regeling. Omdat ik geen zin had in de hele dag op een knopje te moeten drukken in een fabriek, mocht ik van de begripvolle arbeidsdeskundige een coach aanstellen. Hij heeft mij geholpen om mijn gedachten te ordenen en een ondernemingsplan op te stellen.

Mijn vragen over hoe het zat met extra inkomen en de gevolgen daarvan voor mijn WAO-uitkering kon hij nooit beantwoorden. Misschien wist hij het ook helemaal niet! Ik ben gewoon begonnen en tot nu heb ik nooit zoveel verdiend dat mijn uitkering ter discussie is gesteld. Ik had er alle vertrouwen in totdat Marlies haar verhaal vertelde.....
Gelukkig krijg ik steeds meer opdrachten maar maak me nu al ongerust over de gevolgen daarvan, want een ondernemer heeft nu eenmaal wisselende verdiensten en mij is het onduidelijk wat het UWV als uitgangspunt neemt. Je uurloon, bruto jaarinkomen of fiscale winst . En daarnaast moet ik ook nog rekeninghouden met mijn wisselende gezondheidsklachten. Lastige materie, terwijl je als starter ook al genoeg te leren hebt. Toch is mijn advies gewoon doen wat je leuk vind en blij van wordt, laat je vooral niet afschrikken maar probeer je zoveel mogelijk voor te bereiden.
Met citaat reageren