Los bericht bekijken
  #25  
Oud 3 oktober 2006, 16:14
Grover Grover is offline
Lid
 
Geregistreerd: 3 augustus 2006
Berichten: 19
Standaard Re: IPod aftrekken : heel apart...

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door erix Bekijk bericht
Mmmh, had ik niet verwacht Rene, nu pas?
Een I-pod kan je op verschillende manieren gebruiken:
  • muziekspeler
  • voicerecorder (voor interviews)
  • externe harde schijf
Ik gebruik mijn i-Pod natuurlijk ook prive, maar toch staat hij onder het kopje afschrijvingen hardware, net als mijn digitale camera. Volgens mij kijkt de belastingdienst ook naar het patroon in de aftrekposten. Als er relatief veel i-Pod achtige uitgaven zijn voor een zaak, trekt dat eerder de aandacht.

Vergelijk het met musici, die naast instrumenten ook hun kleding (gedeeltelijk) kunnen aftrekken, net als CD's en geluidsapparatuur. Voor dat soort uitgaven zijn (in alle redelijkheid maximale) normbedragen die een accountant prima kan inschatten.
Hoi Erix,

Bedankt voor je uitgebreide informatie. Mag ik vragen : trek jij je iPod dan voor 100% af? En precies zoals je zegt: ook ik heb mijn digitale camera voor 100% opgevoerd als zakelijke kosten (en natuurlijk gebruik ik hem óók prive!). Hetzelfde geldt toch ook voor mijn breedband internetverbinding (zie de lijst in de eerste posting) : ook deze heb ik voor 100% opgevoerd, ondanks dat ik er vanzelfsprekend ook privé gebruik van maak. Wat te denken van mijn PC....? Enz, enz.

Mijn accountant heeft mij er tot nu toe nog nooit op gewezen dat de bovenstaande items niet 100% opgevoerd zouden kunnen worden. Muv de telefoonkosten trouwens : het privé-gebruik mag je niet opvoeren, maar het zakelijke gedeelte wél. Daarin wordt dus wel een duidelijke scheiding gemaakt.
Met citaat reageren