Los bericht bekijken
  #12  
Oud 29 september 2010, 09:24
Ellen Ellen is offline
Lid
 
Geregistreerd: 17 februari 2010
Berichten: 18
Standaard

Aï, ik wordt accuut weer zenuwachtig! Ook ik ben nog niet zo lang bezig met freelancen (twee jaar) en mijn opdracht loopt per 1 december af. Nu heb ik de afgelopen jaren natuurlijk al meerdere opdrachten gehad en is het me dus al meerdere keren gelukt een nieuwe opdracht te vinden, maar toch vind ik het elke keer weer spannend!

Volgens mijn vriend (mijn steun en toeverlaat ) moet ik er gewoon vertrouwen in hebben dat het dit keer ook wel weer gaat lukken. Maar toch hoor ik op de achtergrond een klein stemmetje dat roept "maar wat als het nu níet lukt???"

Gelukkig heb ik inmiddels een aardige financiële buffer opgebouwd (ik ben continue aan het werk geweest, het eerste jaar zelfs 44 facturabele uren per week!). Er staat nu aardig wat geld op mijn zakelijke (spaar)rekening en ook privé heb ik een reserve opgebouwd. Als ik geen opdracht kan vinden heb ik het volgende plan bedacht: zolang ik mijn salaris kan betalen uit de zakelijke reserve, zoek ik naar een volgende freelance opdracht. Zodra ik mijn privé reserve moet aanspreken, ga ik weer op zoek naar een vaste baan. Dat geeft me in ieder geval de rust dat ik zeker drie maanden écht kan zoeken naar een freelance opdracht. Pas daarna moet ik de droom van een eigen bedrijf misschien vaarwel zeggen...

Maar het gaat me vast wel lukken om iets nieuws te vinden!

Groeten,

Ellen
Met citaat reageren