Los bericht bekijken
  #9  
Oud 12 januari 2009, 14:57
arjan's schermafbeelding
arjan arjan is offline
Lid
 
Geregistreerd: 1 maart 2007
Berichten: 27
Standaard Re: Onzeker over start met weinig geld achter de hand

Ha Pet,

ik ben erg benieuwd hoe het inmiddels met je gaat. Wil het al wat met opdrachtgevers enzo?

Ikzelf ben gestart in 2007, en heb er tot eind 2008 nog naast gewerkt, 2 dagen in loondienst. Dat voelde erg prettig, en gaf me een stabiele basis om m'n bedrijfje uit te breiden. Nu ben ik dus sinds een paar weken volledig zelfstandig, en dat voelt goed, en een beetje spannend.

Een tip die ik je kan geven: opdrachtgevers scoor je met name via je netwerk en opdrachten die je al hebt gedaan, wat natuurlijk ook eigenlijk je netwerk is.

Ik heb helemaal aan het begin een keer een aantal tekstschrijvers uit de buurt een vrijblijvende e-mail gestuurd, gewoon even gevraagd hoe zij ooit zijn begonnen en of ze tips voor me hadden. Dat leverde me direct een nieuw netwerk op, veel bruikbare tips én werk (want anderen hadden eigenlijk 'te veel' werk... ).

Ik durf ook te voorspellen dat je via je site weinig opdrachtgevers hebt gescoord... Het is lastig gevonden te worden tussen de talloze tekstschrijvers die Nederland rijk is...

In ieder geval succes!
__________________
Arjan Jonker

http://waardevollewebteksten.nl
Met citaat reageren