Los bericht bekijken
  #2  
Oud 10 november 2009, 00:50
René's schermafbeelding
René René is offline
Moderator
 
Geregistreerd: 1 januari 2006
Berichten: 3.338
Weblogartikelen: 2
Standaard Re: Organisatie in financieel zwaar weer en een betalingstermijn van 60 dagen

Even een worst-case-scenario... je stuurt 1 december je eerste factuur voor het werk in november. Die factuur zou volgens de betalingstermijn van 60 dagen pas 1 februari 2010 betaald moeten worden. Maar juist rond dat moment loopt je opdracht af en hebben ze je niet meer nodig. Ze laten de factuur onbetaald, je gaat herinneren en aanmanen en dan blijkt de club failliet te gaan. Dan heb je als starter een risico genomen van 3 maanden werk. En die conclusie trek je misschien pas 1 of 2 maanden later, waarin je misschien geen/onvoldoende werk hebt. Kun je dat allemaal dragen?

Welke betalingstermijn zijn jullie overeengekomen voor deze opdracht? 30 dagen is vrij gebruikelijk, maar 60 vind ik voor freelance werk echt te lang. Ik heb zelf weleens 50 dagen geaccepteerd, maar dat was bij een overheidsorganisatie die niet failliet kon.

Als een faillissement al in zicht is, dan is het normaal om de betalingsteugels aan te trekken. Ik zou ze zeker niet laten vieren tot 60 dagen.
__________________
René
Met citaat reageren