Los bericht bekijken
  #3  
Oud 9 juli 2008, 22:18
Marjan Marjan is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 25 maart 2007
Berichten: 915
Standaard Re: Als je het idee hebt dat je het anders moet gaan aanpakken

Ik herken het wel. Ik werk nu 16 jaar in dezelfde branche en doe hier eigenlijk alles wat los en vast zit (is ook zo ongeveer de omschrijving op mijn VAR). Feitelijk is dit niet nodig en zit ik in een vrij riante positie te kunnen kiezen welke opdrachten ik wel of niet wil en toch... ik dender maar door. Weliswaar heb ik niet het gevoel dingen te doen die ik eigenlijk niet wil doen maar het wordt me wel eens te veel en de angst om een keer een burn-out op te lopen is er bij mij ook wel eens. Remedie: nog een (spoed)klus en geen tijd om er over na te denken. Echter ik weet ook wel dat dat nu juist niet de oplossing is.
Vandaag heb ik voor het eerst echt NEE moeten zeggen domweg omdat ik absoluut geen mogelijkheid zie om nog een klus erbij te hebben. En eigenlijk was het wel een klus die ik qua inhoud HEEL graag gedaan zou hebben.
De overweging om iemand aan te nemen heb ik ook regelmatig gehad en bekruipt me nog wel eens maar ik vrees dat dat geen oplossing is, ik wil namelijk niet (structureel) moeten managen en voor een deel anfhankelijk zijn van anderen.
Toevallig heb ik gisteren eens gebeld met een bedrijf dat mensen zocht voor inhoudelijk interessante functies, ook vanuit het gevoel of ik de mallemolen van zelfstandig ondernemerschap nog wel wil en niet liever de rust heb van een baan van 9 tot 5. Tegelijkertijd realiseer ik me dat het een vlucht zou zijn. Het is domweg zelf het lef hebben om opdrachten die je eigenlijk niet wilt (ofwel inhoudelijk ofwel omdat het te veel wordt) te laten lopen. Leerproces vrees ik. Mijn partner begint het inmiddels aardig zat te worden dus er moet ECHT iets gebeuren.
Dus ja, ik herken het dilemma en nee, ik heb geen kant-en-klare oplossing.

Misschien kan Rene hier een cursus voor opzetten? Eentje speciaal voor zeer eigenwijze cursisten/ondernemers....
Met citaat reageren