Los bericht bekijken
  #15  
Oud 28 september 2007, 12:26
Hilde Hilde is offline
Lid
 
Geregistreerd: 28 september 2007
Berichten: 14
Standaard Re: Kun je aan klanten komen zonder koude acquisitie?

Dag,

Zelf ben ik nog maar net een paar maanden bezig als freelance illustrator/ontwerper. De vraag in deze discussie "kun je aan klanten komen zonder koude acquisitie?" zou ik niet direct met ja of nee kunnen beantwoorden.

Momenteel timmer ik hard aan de weg om opdrachten binnen te halen en dat doe ik op verschillende manieren:
-twee eigen websites gemaakt en deze aangemeld bij zoekmachines, startpagina's, linkjes geruild, enzovoort. De zoektocht naar nieuwe linkruilen gaat constant door. Hoe meer bezoekers, hoe beter!
-ik ga op een beurs staan en daar deel ik ook visitekaartjes uit.
-ik registreer me op forums die liggen in het verlengde van m'n bezigheden.
-ik deel visitekaartjes en webadressen uit aan vrienden, familie en kennissen.

Koude acquisitie heb ik ook al gedaan , hoewel ik dat -net als zo te lezen veel anderen- best eng vind. Eerst maak ik van tevoren een lijst met adressen en telefoonnummers van mogelijk interessante bedrijven, vervolgens ga ik af en toe een ochtendje bellen.
Het eerste telefoontje is het engst, maar eigenlijk valt het me toch altijd mee als ik eenmaal aan het bellen ben. Het is zeker de moeite waard om zelf actief potentiële klanten te benaderen, al was het alleen maar om meer informatie over de markt te krijgen.
Via deze manier van koude acquisitie heb ik tot nog toe twee afspraken kunnen maken om mijn werk te laten zien bij een bedrijf, het is misschien niet zo heel veel, maar toch meer als niets.

Verder benader ik ook bedrijven via mailtjes met mijn verhaal en dat werkt vaak ook heel goed, ik heb er in elk geval al 1 concrete opdracht door binnen kunnen halen.

Hilde
__________________
www.hildereurink.nl DTP, webontwerp, dessinontwerp
www.schildertuin.nl website vol creativiteit
Met citaat reageren