Los bericht bekijken
  #4  
Oud 14 januari 2012, 12:17
Lancelittle Lancelittle is offline
Lid
 
Geregistreerd: 29 december 2011
Berichten: 5
Post

Hoi allemaal,

Zoals beloofd zet ik hier mijn modelbrief/voorbeeldbrief die ik heb gebruikt om alsnog met succes mijn VAR WUO te krijgen. Hopelijk bespaar ik een ander zo enige kopzorgen...


Groeten,

Lancelittle


Belastingdienst Noord
Coördinatiepunt VAR
Postbus 418
9700 AK Groningen


Woonplaats, datum en jaar

Betreft: bezwaarschrift verklaring arbeidsrelatie


Geachte heer/mevrouw,

Ik maak hierbij bezwaar tegen het beoordelen van mijn werkzaamheden voor mijn eigen bedrijf [naam bedrijf] in 2012 als resultaat uit overige werkzaamheden (zie [kenmerk verkeerde VAR]).

De reden van mijn bezwaar

Sinds het invullen van het VAR-aanvraagformulier ben ik geconfronteerd met nieuwe omstandigheden. Op [datum] ontving ik de ontslagbrief van mijn werkgever [naam bedrijf van de werkgever](zie bijlage). Hierdoor is mijn voorzichtige inschatting van de verwachte inkomsten van [naam bedrijf] niet meer actueel (zie bijgevoegd aanvraagformulier voor de actuele gegevens). Naast het zoeken naar een nieuw dienstverband, ga ik sterk inzetten op het werven van nieuwe opdrachtgevers voor [naam bedrijf]. De omschrijving van de werkzaamheden wordt daardoor ook diverser: [niet alleen…, maar zakelijke dienstverlening in den breedte op het gebied van...] Ik zal mij vanuit [naam bedrijf] richten op overheden en bedrijven.

[naam bedrijf] is in 2011 opgestart naast een vaste dienstbetrekking (… ft). In dat jaar is een VAR-WUO afgegeven. In dat kader heb ik in 2011 de website van [naam bedrijf] ontwikkeld en een financieel adviseur in de arm genomen. Ik ben van mening dat mijn inkomsten over 2012 beoordeeld moeten worden als “winst uit onderneming” omdat ik voldoe aan de criteria die aan het ondernemerschap gesteld worden. Ik zal mijn inkomsten dan ook als zodanig opgeven in mijn aangifte inkomstenbelasting 2012.

Verzoek

Mijn verzoek aan u is om alsnog een VAR- WUO af te geven op grond van bovenstaande argumentatie. Mocht u willen afwijken van dit bezwaarschrift dan hoor ik dat graag. Ik verneem dan graag voor het horen schriftelijk uw argumenten en motivatie. U kunt ten alle tijden contact met mij opnemen indien u nog vragen of informatie nodig hebt.

Met vriendelijke groet,


[naam]

naam bedrijf
adres
telefoonnummer
e-mail
website
KvK:…

Aantal bijlagen: …