Los bericht bekijken
  #10  
Oud 8 juli 2011, 15:38
Susanna Susanna is offline
Lid
 
Geregistreerd: 30 april 2011
Berichten: 11
Standaard

Dank je, Roel, voor je uitgebreide antwoord en voor het meedenken!
De meeste dingen hebben we al vastgelegd in een samenwerkingsovereenkomt, zoals over de termijn voor facturering (inderdaad vooraf), ook hebben we afspraken over de overige kosten van bijvoorbeeld materialen en locatie.

Je hebt gelijk dat je zegt dat het geen pure winst is, uiteraard heb ik er in het verleden heel wat tijd in gestoken en op die manier kan ik een waarde aan de training geven, maar wat zodra ik dat bedrag heb terugverdiend? Verlaag ik dan het extra "winst"bedrag weer? Ik heb het liefst een vast bedrag dat ik voor elke deelnemer kan blijven vragen.

Het lijkt inderdaad zo dat ik een groot deel uit handen geef. Dat is een van de manieren en hier hebben wij een keuze voor gemaakt. Ik zie daar ook de voordelen van in, zolang ik maar een vast bedrag per deelnemer ontvang waar ik helemaal achter kan staan, ongeacht of mijn collega er meer aan zou overhouden dan ik. Maar verder is en blijft het mijn product, ben ik de eigenaar en heb ik alle rechten.

Het zou ook andersom kunnen inderdaad, dat ik als het ware een verkoper inhuur die mijn training gaat verkopen en hier een bepaald bedrag of percentage aan verdient. Ik zou alleen niet zo gauw weten waar ik zo'n verkoper vandaan zou moeten halen... Mijn huidige partner wil het sowieso niet op deze manier...

Ik ga nog eens goed aan het rekenen en probeer ook alle alternatieven hierin mee te nemen. Het blijft uiteraard altijd een mogelijkheid om een andere verkoper te zoeken.
Met citaat reageren