Los bericht bekijken
  #4  
Oud 9 oktober 2006, 10:10
Niels Arts's schermafbeelding
Niels Arts Niels Arts is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 24 januari 2006
Berichten: 267
Stuur een bericht via MSN naar Niels Arts
Standaard Re: Wat kost een boekhouder/accountant?

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door RNadministraties Bekijk bericht
Als bijna AA accountant zijnde (theorie afgesloten bezig met praktijkstage) en daarnaast een eigen administratiekantoor kan ik denk wel een aardig oordeel geven:

accountant is een beschermde naam, je hebt dus zeker kwaliteit maar hier hangt ook een prijskaartje aan (ik denk dat de gemiddelde jaarrekening + IB aangifte zo'n 1.800-2.000 kost bij een accountant).

Bij een administratiekantoor/ boekhouder is de naam niet beschermd, dit betekent dat er van alles en nog wat zichzelf administratiekantoor/ boekhouder noemt Maar door kritisch door te vragen over achtergrond van het kantoor kun je een hoop te weten komen. Ook wat zo iemand weet over de branche waar je inzit vertelt veel. De kosten zijn vaak navenant lager dan bij een accountantskantoor. Dit scheelt denk zo'n 50%-75% op wat hierboven staat.

Succes

Rob
Ik besteed ook mijn jaarrekening en IB-aangifte uit. Niet bij een accountant, maar bij een belastingadviseur / boekhouder. Dat is voor mij voldoende. Ik regel vrijwel alles zelf en wil eigenlijk alleen zeker weten dat het goed geregeld wordt met de belastingdienst. De kosten zijn inderdaad +-75 % lager dan wat hierboven staat. Maar misschien krijg je er bij een accountant inderdaad meer voor terug...heb daar nog geen ervaring mee. Misschien iemand anders wel?
__________________
Arts Media - online marketing
www.nielsarts.nl
www.artsmedia.nl
www.cursusvoor.nl
Met citaat reageren