Los bericht bekijken
  #7  
Oud 23 januari 2009, 23:03
Marjan Marjan is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 25 maart 2007
Berichten: 915
Standaard Re: Zijn dit aanvaardbare voorwaarden?

OK, ga er van uit dat jullie een weloverwogen keus hebben gemaakt. Zonder jullie ins en outs te kennen kan ik hier ook geen oordeel over geven. Ik vind persoonlijk een reactietijd van een halfuur tot je een helpdeskmedewerker met verstand van zaken aan de lijn hebt erg lang maar ik ga er van uit dat dit past binnen de prijs/kwaliteit verhouding.

Om nog even jouw eerdere vragen te beantwoorden:

1. beperkte aansprakelijkheid is inherent aan de BV structuur waarbij de aandeelhouders in principe (behoudens wanbestuur) aansprakelijk zijn tot de waarde van hun inbreng in de BV en dus niet in persoon.

2. Betalingstermijn van 8 dagen is inderdaad wel erg kort, wellicht kunnen zij in het contract met jou hiervan afwijken.

3. In de overeenkomst staat toch ook opgenomen wat hun tegenprestatie moet zijn c.q. welke diensten zij moeten leveren? Die gelden dan ook vanaf de datum van ondertekening. Leveren zij niet wat contractueel is overeengekomen dan kun je hen in gebreke stellen.

4. Dat is onmogelijk omdat het afhankelijk zal zijn van de situatie. Ga er maar van uit dat het gebruiksrecht dat jij krijgt op hun software (en de hiertegenover staande verplichting om te betalen) niet op een ander kan worden overgedragen en als je dit op enig moment toch zou willen je in onderhandeling moet gaan over de voorwaarden.

5. Nee, verderop wordt al aangegeven (bijlage) welke diensten ja afneemt. Daarop zal ook de prijs gebaseerd zijn. De internetdienst neem je dan gewoon niet af en betaal je niet voor.

Tip: vraag Dicon eens om een paar referenties (klanten die er al werkelijk een tijdje mee werken) en bel die eens op om naar hun ervaringen te vragen. Ga desnoods eens bij ze langs om te kijken. Ook wat betreft de support van de helpdesk en de ontwikkeling van de software in het kader van ontwikkelingen in de branche.
Met citaat reageren