Los bericht bekijken
  #8  
Oud 5 juli 2011, 12:33
kiwigold kiwigold is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 4 juli 2011
Berichten: 4
Standaard

@Roel: bedankt voor je tip. Met de 'echte' uren die ik gedurende het jaar had genoteerd kwam ik ongeveer op 1235. Toen heb ik er inderdaad nog wat uren bij gezet voor vakliteratuur lezen, administratie bijhouden, enz. Ik heb die dingen wel allemaal gedaan, maar niet echt bijgehouden. Maar ik vraag me ook af of ik wel 50% van alle gewerkte tijd, dus ook in loondienst, aan de VOF heb besteed (ik denk dat ik meer tijd in loondienst heb gewerkt als je het vergelijkt). Dus dan ben ik sowieso geen ondernemer voor de inkomstenbelasting, als ik het allemaal goed begrijp.

@Hans: nu ben ik even in verwarring. Wij deden wel per kwartaal aangifte omzetbelasting (BTW) en ook aangifte inkomstenbelasting, alleen niet de ondernemersaangifte, dus we gaven de winst uit de onderneming op als resultaat uit overige werkzaamheden. Ik dacht dat dit zo goed was. De aangifte inkomstenbelasting 2009 is door iemand gedaan die we achteraf niet zo professioneel vonden. Daarom zijn we nu bezig om een meer betrouwbare boekhouder te vinden.
Met citaat reageren