Los bericht bekijken
  #9  
Oud 15 mei 2008, 16:38
Kaat
Gast
 
Berichten: n/a
Standaard Re: Student, nog geen ervaring, toch beginnen als freelancer?

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door erix Bekijk bericht
Dit is wat je tegen gaat komen tijdens je opleiding (stages). Als freelancer die eenmaal bezig is, is dit een wat minder vaak geziene combi, dagbladjournalistiek en vakblad/publieksblad - het zijn allemaal verschillende disciplines en vooral: verschillende netwerken.
Juist, de netwerken. Daar had ik niet bij stilgestaan inderdaad!

Citaat:
Noem eens wat?
Oei ik heb misschien nog wat faalangst op dat vlak Maar ik heb je een privé berichtje gestuurd!

Citaat:
Ja, verzin zelf iets, maak het en kijk dan of je het kunt plaatsen/verkopen. Ik zou het niet andersom doen, al kan je wel een voorstel voorleggen aan een redacteur (die beslist echter pas tot afname en plaatsing als hij/zij het stuk heeft gezien...)
Ik denk dat ik je advies ter harte neem en dat ga doen!

Citaat:
Bij een interview moet je je altijd kenbaar maken als journalist (dan weet de tegenpartij ook wat je intentie is). Je kunt kiezen voor openheid: ik wil schrijven over ABC en heb medium DEF voor ogen. Van belang is dat je de journalistieke regels hanteert (en dat luistert best nauw) en deze ook kenbaar maakt. Dus het is niet geheel vrijblijvend (ff iemand interviewen?) maar er is wel veel mogelijk.
Dat je je altijd kenbaar moet maken als journalist weet ik, de details van de journalistieke regels ken ik misschien wat minder. Ik heb wel een boek Media Ethiek maar twijfel eraan of die inhoud hier meteen op aansluit.

Citaat:
Gelukkig is kaas gemakkelijk verkrijgbaar
Met citaat reageren