Discussie: pc vervanging
Los bericht bekijken
  #5  
Oud 23 maart 2007, 16:13
erix's schermafbeelding
erix erix is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 9 januari 2006
Berichten: 1.032
Weblogartikelen: 2
Stuur een bericht via Skype™ naar erix
Standaard Re: pc vervanging

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rene Bekijk bericht
Dat heeft verschillende oorzaken:
  1. Psychologisch. Hij is na verloop van tijd niet meer sneller dan een tijdje geleden, maar even snel. Gewenning aan andere nieuwere en snellere computers.
Haha, ofwel: niet mijn pc wordt trager, maar ik word sneller? Hiephoi, valt het mentale verval toch nog een beetje mee.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rene Bekijk bericht
2. Vervuiling van de registry, defragmentatie van de harde schijf, groeien van je Outlook-datafile e.d.
Maar: dit effect wordt vaak fors overdreven. Als ik een tweejaarlijkse grote schoonmaak uitvoer dan zie ik mijn computer meestal niet wezenlijk sneller worden.
Inderdaad, ik voer braaf opschoonacties uit (mail archiveren, registry opschonen (althans spyware verwijderen), defragmentatie. Het resultaat is een klein beetje opslagcapaciteitswinst, maar 'no speed'.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rene Bekijk bericht
Je installeert steeds meer software, die steeds vaker opstart- en achtergrondprocessen met zich meebrengt.
Ja, dat klopt, kunnen de heren (en dames) ICT'ers daar niet een keer wat aan doen? IT is een commodity, maar een pc aanzetten is toch anders dan water uit een kraan (of stroom uit een stopcontact) laten komen.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rene Bekijk bericht
Je kunt dit voorspellen met de performance monitor van Microsoft.
Dat ga ik meteen proberen (als maandag de monteur is geweest met nieuwe processor en mamabord).
__________________
erix

www.erikbouwer.nl
Met citaat reageren