Discussie: pc vervanging
Los bericht bekijken
  #7  
Oud 23 maart 2007, 19:39
NowHow's schermafbeelding
NowHow NowHow is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 2 augustus 2006
Berichten: 593
Weblogartikelen: 13
Standaard Re: pc vervanging

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rene Bekijk bericht
Da's toevallig, vandaag op nerdportal Slashdot: Intel vs. AMD - Today's Generation Compared.

Trouwens, wel een Dual Core nemen (twee cpu's in één). Draait hier prima met XP. PC blijft snel reageren, ook als al een ander rekenintensief programma bezig is. Tenzij ik Deep Fritz draai natuurlijk (multithreaded rekenintensief; d.w.z. benut beide processoren).
Lieve jongens ,

Dit is natuurlijk totaal de verkeerde manier om het aankopen van een nieuwe computer te benaderen!

En hierbij is het wel een beetje pot verwijt de ketel omdat ik ook naar cpu's, gighs en multithreaded rekenen kijk. Maar: de grote vraag is waar je je computer voor gebruikt. Goddank begint de computer beetje bij beetje ook volwassen te worden en verschuift de marketing van het nerderige cijfertjes boosten naar de vraag waar een computer voor nodig is. We zijn er nog niet helemaal, maar alle nieuwe computers zijn op dit moment uitgevoerd met wat jullie nu aangeven, naar mijn idee moet Erik er vooral op tekstverwerken (geef maar aan of ik me vergis). Dat vraagt helemaal niet zoveel en dat maakt de keuze natuurlijk ook weer een stuk groter, waardoor je ook naar andere factoren kunt kijken. Kijk dus vooral waar je de nieuwe computer voor wilt gebruiken en niet zo zeer naar de grootste en de snelste.

De reden waarom de pot de ketel verwijt, hoewel ik uiteindelijk wel volg wat ik hierboven schrijf is:
Ik heb veel meer vermogen nodig op mijn computer dan de gemiddelde gebruiker, omdat ik veel gebruik maak van zware applicaties. Ik heb er dan ook jaren tegenaan zitten hikken om een laptop te kopen, hoewel ik er om praktische redenen heel graag een wilde hebben. Nu heb ik er eentje waarbij ik ook zware 3d applicaties kan draaien, maar die ik ook naar mijn klanten mee kan nemen. Heel prettig!
__________________
Mieke Roth
Wetenschappelijke en technische visualisaties
ir Mieke Roth
http://www.miekeroth.nl
http://blogger.miekeroth.com

Met citaat reageren