Los bericht bekijken
  #2  
Oud 10 september 2007, 15:33
Mariëlle Schrijft's schermafbeelding
Mariëlle Schrijft Mariëlle Schrijft is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 20 maart 2006
Berichten: 216
Standaard Re: Startend als 17-jarige, ja of nee?

Ha interfico,

je vraagt of het verstandig is om als 17-jarige voor jezelf te beginnen. Het antwoord daarop is lastig te geven als ik je niet ken. Bovendien zit ik in een andere bizzz.

Je zult in ieder geval echt iets moeten kunnen. Dat verkoop je. En eerlijk gezegd denk ik dat als dit in orde is en je verder ook een prettig mens bent om mee samen te werken, je leeftijd dat geen onoverkomelijk probleem zal zijn. Zoek opdrachtgevers die dat leuk vinden! Die zijn er vast wel. Of waarbij je leeftijd zelfs een voordeel is. Jongeren zijn een belangrijke doelgroep voor bedrijven, de overheid en instellingen. Kennis van de jongerencultuur is voor oude bokken (ouder dan 25 jaar) lastig.

Wat me wel lastig lijkt is als je begint zonder enige werkervaring. Dat leert je namelijk hoe zaken in elkaar steken, en geeft je gevoel voor zakendoen.
Waarom duren dingen soms zo lang bijvoorbeeld? Waar kun je je opdrachtgever wel en waar niet op aanspreken. Hoe flexibel moet je zijn als de opdracht verandert wordt.

In jouw bericht lees ik optimisme, durf en daadkracht. Dan zou ik zeggen: go for it. Freelancen betekent meestal dat je niet zoveel hoeft te investeren. Dus enorm risico loop je niet. Je kunt het bovendien naast baan of studie doen. Je doet er toch wel een opleiding naast? Met een extra papiertje (bijvoorbeeld hbo) verhoog je je vermogen om geld te verdienen behoorlijk,
__________________
Mariëlle schrijft
Passie voor de inhoud
Helderheid in complexiteit
Met citaat reageren