Los bericht bekijken
  #3  
Oud 12 december 2007, 18:51
Gina Gina is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 11 december 2007
Berichten: 3
Standaard Re: Keuzes v.w.b. freelance?

Hallo Arend, allereers hartstikke bedankt voor je reactie!!!
Ik kan mij voorstellen dat mijn bericht vragen oproept, maar ik zit zelf nog in de oriënterende fase en vandaar mijn - nu nog- wat vage vraagstellingen.

Ik vraag mij af of het allemaal financieel haalbaar is, omdat ik hier totaal geen ervaring mee heb. Ik ben altijd in vast dienstverband geweest en dan ben je natuurlijk verzekerd van een vast inkomen per maand. Als freelancer ben je dit niet, vandaar mijn vraag naar ervaringen hiernaar. Omdat ik niet zomaar mijn vaste inkomen in wil leveren, zit ik dus ook met de vraag of het misschien zinvol is om naast freelancewerk een deeltijdbaan te nemen.
Ik heb overigens op dit moment geen enorm hoge vaste lasten en ook van kinderen is geen sprake. Echter, dit zal over -pakweg- een jaar of 5 wellicht veranderd zijn en dat zijn uiteraard ook zaken die door mijn hoofd spoken.
Ook ben ik mij ervan bewust dat freelancen veel van mijn eigen inzet en tijd zal vergen, om het succesvol te maken.
Ik ben bereid om daar de nodige investeringen voor te doen, zowel qua tijd/studie/ervaring opdoen etc. Vandaar dat ik mij nu al aan het oriënteren ben, wetende dat ik hier nog een aantal jaren de tijd voor heb.

Ik noemde als mogelijk office support, omdat ik hier al ervaring mee heb en, tot nu toe, nog steeds leuk vind. Ik zit alleen met mijzelf in de knel, wat ik nu precies zou willen. De vraag of ik office support wil blijven doen, of wellicht iets anders, vind ik vrij lastig. Naarmate ik hier verder over nadacht, kwam in mij op dat ik tekstschrijven waarschijnlijk ook leuk vind. Niet dat ik hier uitermate veel ervaring mee heb, maar ik heb het wel altijd leuk gevonden om stukken te schrijven. Als ik op mijn huidige werk mijn notulen uitwerk tot een verslag, vind ik dat altijd leuk om te doen. Ook de complimenten die ik hierna krijg zijn uiteraard prettig! Vandaar mijn gedachtes naar het tekstschrijven toe. Hier zal ik dan natuurlijk wel nog een opleiding voor moeten volgend, maar dat zou ik dan op korte termijn willen gaan doen. Op die wijze kan ik de jaren die nog resteren bij mijn huidige werkgever benutten om te trainen met tekstschrijven.

Ik hoop dat ik nu iets duidelijker uiteen heb gezet wat ik over een paar jaar zou willen bereiken.

Groetjes, Claudia
Met citaat reageren