Los bericht bekijken
  #8  
Oud 13 december 2007, 15:49
Het Administratiekantoor's schermafbeelding
Het Administratiekantoor Het Administratiekantoor is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 10 augustus 2007
Berichten: 141
Standaard Re: Keuzes v.w.b. freelance?

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Arend Bekijk bericht
Claudia,

Het feit dat je nu al nadenkt over freelancen terwijl je dat pas over een paar jaar wilt doen, vind ik iets om verder over na te denken.
Op mij komt het over alsof je zo veel mogelijk controle in wilt bouwen. Maar weet dat er geen "geschikt" moment is om te beginnen, je bent nooit 100% voorbereid of 100% geschikt. Ik denk dat het goed is dat je eerst aan de slag gaat met jezelf (los van talenten, diensten, compententies die je in wilt zetten) en vragen gaat beantwoorden over:
  1. wat wil ik nu echt?
  2. wat houdt me tegen om nu al daarvoor te gaan?
  3. waar ben ik bang voor?
  4. hoe kan ik deze angsten tot redelijke proporties terugbrengen of overwinnen?
  5. wat geeft me energie, waar wordt ik blij van?
  6. wil ik hier ook mijn brood mee verdienen?
  7. wat als ik niet meer 100% de controle heb over mijn inkomsten (het is overigens een illusie dat we maar over wat dan ook controle hebben, morgen kan je zomaar platgereden worden en voor het leven verlamd raken of wordt half Nederland door een aarbeving van de aardbodem geveegd...tja, wat is zekerheid dan?)
  8. hoeveel controle wil ik loslaten (wat betekent dat voor mijn houding/gevoel?) en hoe bereik ik dat
  9. de controle die ik nog wel wil houden: hoe ver gaat dat en hoe regel ik dat (word je gerustgesteld door een financiele buffer van een half jaar of een jaar)
  10. durf ik mijn hart/gevoel te volgen?
Als je antwoord op dat laatste ja is, ga aan de slag met de rest!

Groet,
Ik zou het BIJNA willen beperken tot alleen vraag 10.
:-)
__________________
--


Peter Brummelkamp
www.het-administratiekantoor.nl
Den Haag
http://delicious.com/PeterBrummelkamp
Met citaat reageren