Discussie: pc vervanging
Los bericht bekijken
  #18  
Oud 2 april 2007, 08:42
erix's schermafbeelding
erix erix is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 9 januari 2006
Berichten: 1.032
Weblogartikelen: 2
Stuur een bericht via Skype™ naar erix
Standaard Re: pc vervanging

Zie hier het editorial - en waar je MKB leest, kan je ook text@work lezen....







Afgelopen week heeft een Nederlands bedrijf een belangrijk deel van de ICT-infrastructuur vervangen. Naast modernisering van de kantoorautomatisering (hard- en software) heeft ook een migratie plaatsgevonden van Windows XP naar Vista. Hoewel het een ingrijpende operatie was, is er geen gebruik gemaakt van system integrators, outsource providers of consultancybedrijven. Evenmin zijn - voor zo ver bekend ¬- data verloren gegaan, maar wel is het bedrijf drie dagen bezig geweest met het hervinden van alle routines. Ik schrijf hier niet over een grote onderneming, u moet eerder denken aan het MKB.

Ondanks ettelijke decennia IT-vooruitgang is er nog steeds geen software die tijdens het gebruik over een periode van drie jaar leert wat de voorkeuren en het gedrag zijn van de gebruiker en deze ervaring doorgeeft aan een volgend systeem. Windows Vista heeft net als Office 2007 lak aan de in tijdens drie jaar intensief gebruik opgeslagen kennis over de persoonlijke (werk)voorkeuren van de CEO zelf .

Is deze ervaring een reden om bij de volgende migratie een externe dienstverlener in te schakelen of zouden de hoofdbrekens dan nog veel groter zijn? Kunnen zij voor innovatie zorgen?En wat gebeurt er met impliciete kennis, wanneer die wel in systemen is opgeslagen, maar de systemen nog niet zo ver zijn dat ze die kennis kunnen doorgeven aan nieuwe generaties software? Als er een dienstverlener is die begrijpt wat ik bedoel, ben ik de eerstvolgende nieuwe klant.

Met vriendelijke groet,
Erik Bouwer
Hoofdredacteur Outsource Magazine

ga voor meer nieuws naar www.outsourcemagazine.nl
__________________
erix

www.erikbouwer.nl
Met citaat reageren