Los bericht bekijken
  #1  
Oud 9 augustus 2011, 16:06
ad koolwijk ad koolwijk is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 9 augustus 2011
Berichten: 1
Standaard 65+er met eenmanszaak inhuren

Hallo allemaal,

Ik ben deze week een autorijschool begonnen en de klanten lopen al lekker binnen. Het is zo dat ik de eigenaar ben en dus ook alle administratie en aanname van leerlingen doe. Ben ingeschreven bij de kamer van koophandel als eenmanszaak.

Nu is het probleem: Ik heb iemand die 66 jaar is (mijn vader) in dienst genomen en heb hem ook aangemeld bij de belastingdienst en nu moet ik de eerste loonheffingsaanslag insturen voor 14 september.
Nou kwamen hij laatst ook op het idee om het inhuren gewoon op factuurbasis te doen.
Mijn vader heeft zelf ook een eenmanszaak en heeft daar ook personeel in dienst en heeft de gemeente als opdrachtgever. Dit is echter maar 1 enkele opdrachtgever en alleen in de zomermaanden.

Mijn vragen zijn:
Is het, omdat ik toch geen werkgeversverzekering meer hoef te betalen omdat hij 65+ is, mogelijk om het op factuurbasis te doen, zodat ik van alle administratie, vakantieuren en vrije dagen af ben.

Zou het mogelijk zijn om met mijn vader een afspraak op papier te maken, dat wanneer er wel een naheffing komt bij mij, dat dan mijn vader aansprakelijk is voor hetgeen ik moet betalen.

Alvast bedankt.

MVG Ad Koolwijk