Los bericht bekijken
  #1  
Oud 20 januari 2008, 16:52
RubenTimmerman RubenTimmerman is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 7 juli 2007
Berichten: 2
Standaard Eenmanszaak in holding BV inbrengen of omzetten in aparte werkmaatschappij?

Ha Lancelotters,

Ik heb een eenmanszaak waarin ik advies en training geef en begin daarnaast een nieuw, niet gerelateerd bedrijf. Dat wordt een BV (BV1), en ik neem een holding BV (BV2) dat mijn aandeel in de nieuwe BV1 krijgt.

Nu is de vraag: breng ik mijn huidige eenmanszaak in in de holding BV2, of richt ik daar nog een nieuwe BV (BV3) voor op? Mijn accountant zegt dat daar fiscaal gezien geen reden voor is.
Maar van collega ondernemers hoor ik dat het met het oog op verkoop van BV1 (binnen 3 jaar?) slim is om mijn advieswerk niet in de BV2 onder te brengen.

Ik begrijp hun argument niet helemaal, maar neem aan dat het iets te maken heeft met de winst die uit de verkoop van BV1 kan komen, en de manier waarop dat al dan niet samen met mijn advieswerk in BV2 belast wordt.

Vragen aan jullie: wat is het argument van die collega ondernemers, en is het inderdaad logischer om de eenmanszaak als losse werkmaatschappij (BV3 ) op te zetten ipv in te brengen in BV2.

Heb deze andere topics gelezen die wel gerelateerd zijn aan deze vraag, maar niet het antwoord geven (als dat er al is):
Met citaat reageren