Discussie: Var wuo zaken
Los bericht bekijken
  #1  
Oud 30 mei 2010, 16:36
Markie Markie is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 2 april 2008
Berichten: 160
Standaard Var wuo zaken

Ik heb een var wuo. Daar heb ik een paar vragen over. Vorig jaar ben ik niet aan de 1225 facturabele uren gekomen. Dit waren er rond de 900. Dit is dus zonder reistijd.
Wel heb ik thuis heel veel naar werk gezocht, bedrijven benaderd en noem maar op. Als ik dat meereken kom ik ruim boven die 1225 uren uit.
Maar mijn vraag is: Hoe kun je zoiets hard maken?
Of gaat met ervan uit dat tegenover bijvoorbeeld 8 gefactureerde uren er 2 niet factureerbare kunnen staan? Iets in die zin.

Tevens heb ik vorig jaar niet meer dan 600 euro geinvesteerd in mijn bedrijf. Kan dit problemen geven, of is het niet verplicht om een bepaald bedrag te investeren?
Als dat zo is kan ik dan bijvoorbeeld dit jaar investeren, en dat wegschrijven voor 2009, of kan dit alleen voor 2011?

Ik zat net ook te denken, wat als ik ziek wordt? Ik heb wel een aov verzekering, maar hoe zit het dan met de belasting en de var? Als ik ziek ben krijg ik een bepaald bedrag per maand van de aov verzekering. Hoe zit dat dan met de belasting? Als je een jaar ziek bent voldoe je immers niet aan het uren criterium en aan de rest van de eisen voor een var.
Dan betaal je dus waarschijnlijk veel meer belasting over het bedrag dat je van de verzekering uitgekeerd krijgt?