Los bericht bekijken
  #15  
Oud 25 april 2006, 00:22
Gerrit's schermafbeelding
Gerrit Gerrit is offline
Seniorlid
 
Geregistreerd: 8 april 2006
Berichten: 61
Standaard Re: Je opdrachtgever ontslaan

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door JP (één)
Ik deel je mening dat je op voorhand goed moet proberen na te gaan of je de opdracht wel moet aannemen. Maar heb jij nog nooit meegemaakt dat, ondanks duidelijke afspraken, een opdrachtgever met hele andere zaken op de proppen komt? Dat komt bij mij in de branche wel vaak voor.
Of dat deze op een voor jou niet acceptabele manier handelt?

Hoe zou jij dat soort zaken dan aanpakken, je biezen pakken of doorgaan?
Het gebeurt me regelmatig dat een opdrachtgever met andere zaken op de proppen komt. In zo'n geval pak ik de telefoon of ga langs en bespreek het. Ik maak duidelijk dat nieuwe of geheel veranderde onderdelen niet binnen de (schriftelijk) gemaakte afspraken vallen, probeer het hele verhaal boven water te krijgen en maak er een prijs voor. Omdat ik altijd minimaal met een schriftelijke opdrachtbevestiging werk, is het meestal geen probleem. Of de veranderingswensen worden ingtrokken, of het aangepaste voorstel wordt geaccepteerd.

Als de opdrachtgever op een voor mij onaceptabele manier handelt (dat slaat op persooonlijk gedrag in mijn geval omdat het zakelijke gedeelte helder is voor we beginnen) dan bijt ik op mijn tanden, probeer zoveel mogelijk per email te doen en de klus snel af te maken. In mijn huidige werk is dat eenvoudiger - websites maak ik hier aan mijn PC.

In mijn vorige 'leven' ( mijn technisch advies bureau ) heb ik een keer een klant gehad die ik het liefst zou willen vertellen het maar zonder mij te doen. Zakelijk was alles prima, maar persoonlijk kon ik niets met hem. Hij was een alcoholist en als hij goed geladen had, was er geen land mee te bezeilen. Heel vervelend! Ik heb de klus afgemakt - het was een groot en financieel voor mijn bureau belangrijk project (ongeveer een jaar werk voor drie personen).

Inmiddels heb ik heel wat mensenkennis opgedaan en beoordeel behalve het project zelf, ook de opdrachtgever. Als ik problemen ruik, neem ik de klus niet aan!
__________________
Gerrit
<a href=http://sirius-pr.com target=_blank>
Met citaat reageren