Los bericht bekijken
  #9  
Oud 3 januari 2007, 12:43
René's schermafbeelding
René René is offline
Moderator
 
Geregistreerd: 1 januari 2006
Berichten: 3.338
Weblogartikelen: 2
Standaard Re: Tips om een blog te maken?

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Life Creations Bekijk bericht
Ik zie ook dat ik in een weblog meer kwijt kan wat betreft mijn ervaringen/ideeën dan op mijn website, deze laatste wil ik zo zakelijk mogelijk houden. Ik kan dan beter mijn kwaliteiten laten zien.
Dat snap ik en het lijkt me een goed idee om wat persoonlijks te laten zien. Dat je dat wilt scheiden van je 'zakelijke' website kan ik me voorstellen (al valt er voor het persoonlijk maken van een freelancerswebsite ook wel wat te zeggen).

Waar ik mijn twijfels bij heb is het idee van de eindeloze chronologisch geordende stroom losse berichten, die op sommige weblogs over van alles en nog wat gaan. Het lijkt me een crime om duurzaam in de lucht te houden en volgens mij zijn er maar weinig lezers die geďnteresseerd zijn in zo'n eindeloze stroom matig afgebakende berichten op een persoonlijke weblog (wel in echte nieuwssites of communityweblogs, die de relevante nieuwtjes rond een bepaald thema/vakgebied/branche verzamelen).

Ik heb zelf weleens wat weblogs van copywriters gevolgd, omdat ik geďnteresseerd was in de vaardigheid van het copywriten. Sommigen schreven daar af en toe wat interessants over. Maar op het laatst moest ik me door 50 berichten per dag worstelen met persoonlijke verhalen, toevallige observaties, ideetjes rond iets anders, etc. Ik heb die dingen snel weer uit mijn feedreader gehaald.

Je kunt toch ook wat persoonlijks laten zien met een beperkt aantal interessante min of meer tijdloze artikelen, die thematisch worden ontsloten? Artikelen die iemand vindt op het moment dat hij ernaar op zoek is en die dán de link naar jouw persoon leggen. Met andere woorden, iets dat meer op een boek lijkt dan op een tijdschrift.
__________________
René
Met citaat reageren