Los bericht bekijken
  #19  
Oud 10 augustus 2006, 12:45
Hetty Dalsheim's schermafbeelding
Hetty Dalsheim Hetty Dalsheim is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 1 maart 2006
Berichten: 753
Stuur een bericht via MSN naar Hetty Dalsheim
Standaard Re: De Grote Vraag: Waarom?

Mijn ervaring met de meeste werkgevers en ik heb er veel gehad is:

Dat ze niet in staat zijn om positieve feedback te geven. Ze geven negatieve kritiek waar ik niets mee kan en waardoor krijg ik het gevoel dat ik mij moet verdedigen. Ook als ik het gevoel heb dat ik mijn werk goed doe.

Ik vind het fijn om positieve feedback te krijgen, want daar kan ik van leren. Ook vind ik het prettig om hard werken, maar daar wil ik dan wel waardering voor krijgen. Werkgevers vinden het volgens mij moeilijk om dit te geven. Kritiek geven is, denk ik, gemakkelijker.

Nu ik voor mijzelf werk ben ik degene die mijzelf positieve feedback/opbouwende kritiek geeft, maar ik vraag ook om positieve feedback/opbouwende kritiek aan mijn cliënten waarmee ik loopbaangesprekken heb. Aan mijn opdrachtgevers waar ik bijv. examens voor ontwikkel of andere opdrachten voor doe vraag ik opbouwende feedback, want dan kan ik de opdracht naar wens uitvoeren.

Ook vraag ik feedback aan mijn vrienden, partner en dochter van 25 jaar. Ik heb het geluk dat ze precies weten wat ik daar mee bedoel. Ze zijn in staat mijn positieve kanten te benoemen, maar ze denken ook mee over hoe ik mogelijke hiaten en/of problemen en/of dingen waar ik tegen aanloop kan oplossen.
Met citaat reageren