Discussie: Factuur per mail
Los bericht bekijken
  #4  
Oud 7 maart 2006, 22:02
Jaap's schermafbeelding
Jaap Jaap is offline
Lid
 
Geregistreerd: 5 maart 2006
Berichten: 22
Standaard Re: Factuur per mail

Tja, ik verstuur vanaf de start van mijn bedrijf (jan 2005) alleen digitale facturen. Strikt genomen moet de klant toestemming geven. Maar ik heb nog nooit een klant er over horen klagen. Als de klant het niet zou willen zou ik hem alsnog de factuur per post sturen.

Het klopt dat je een extra actie van de klant vraagt: deze moet het zelf gaan uitprinten voor zijn administratie. Maar ook daar heb ik nog nooit een klacht over gehoord. Ik werk vrijwel alleen in de B2B-markt en ik denk dat het juist voor die markt zeer geschikt is, omdat iedereen op zijn werkplek wel de gelegenheid heeft om het uit te printen.

Facturen maak ik met OpenOffice (een soort MS Office maar dan gratis), waarmee ik direct een PDF van mijn factuur kan genereren. Het is ook altijd één A4.

Voor mij werkt het bijzonder efficiënt, omdat het versturen van een factuur mij weinig tijd kost. Ook de kosten van verzending bespaar ik. Ik heb bijvoorbeeld geen briefpapier en geen speciale enveloppen met logo. Bij de start vond ik dat zonde van het geld en tot nu toe heb ik het nog nooit nodig gehad. Eerlijk gezegd raad ik het iedereen aan.
Met citaat reageren