Los bericht bekijken
  #7  
Oud 29 november 2006, 22:13
lpolak's schermafbeelding
lpolak lpolak is offline
Lid
 
Geregistreerd: 29 november 2006
Berichten: 6
Angry Re: Slimme constructie?

Vorig jaar had ik een VAR 'uit overige werkzaamheden' en daar is de ellende begonnen. De belastingdienst is er ingedoken en heeft geoordeeld dat er sprake was van een dienstverband. De opdrachtgever heeft een boete en loonbelasting moeten betalen.
Dit jaar heb ik een VAR verklaring 'winst uit eigen onderneming' maar de opdrachtgever is bang (en volgens mijn boekhoudster met reden) dat de belastingdienst hier geen genoegen mee zal nemen. Ze willen graag met mij verder maar dan wel op een of andere manier in loondienst. Ik wil dat liever niet om verschillende redenen maar vind het natuurlijk wel balen dat ik nu een groot deel van mijn inkomsten kwijt ben.
Een groot nadeel van Uniforce vind ik dat schemergebied van de 20% aandeelhouderschap die zij hebben en ik heb ook ergens gelezen dat je 18.000 startkapitaal moet hebben.
Bovendien heb ik uit een artikel op dit forum over uniforce ook begrepen dat het niet noodzakelijkerwijs legaal is en dat de belasting alleen maar wordt aangezet tot nog meer regelgeving. Kortom, ingewikkeld gedoe....
__________________
Lydie Polak - freelance webdesigner en -bouwer
http://www.silverkey.nl