Los bericht bekijken
  #9  
Oud 20 mei 2015, 11:37
svdmeer svdmeer is offline
Lid
 
Geregistreerd: 11 augustus 2009
Berichten: 12
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tahir Bekijk bericht
De zelfstandigenaftrek mag niet als een oridinaire bezuiningsmaatregel worden opgeofferd. Het maakt mij niet uit of de nieuwe groep zzp-ers nu gedwongen ondernemers zijn of uit eigen keus. Punt is dat ze voldoen aan de eisen van ondernemerschap zoals die nu gelden en dan mogen ze gebruik maken van de faciliteiten die er zijn. Ik heb er een gruwelijke hekel aan dat spelregels worden veranderd als het die hersenloze politici uitkomt. Als ze creatief zijn komen ze met maatregelen die de economie weer stimuleren. En dan laten ze zich voor dit soort onzin nog dik betalen ook! Als ondernemers moeten bezuinigen dan snijden ze eerst in hun eigen kosten (lees: inkomsten).
Ik denk niet dat het een bezuinigingsmaatregel is. Maar vakbonden en de PvdA hebben een enorme afkeer tegen alles wat zelf zijn zaakjes regelt en niet afhankelijk is van politieke partijen en vakbonden. Hier hoort ook de heksenjacht op bijvoorbeeld zzp-ers in het onderwijs bij. En natuurlijk het gezeur over een verplicht pensioenfonds voor zzp-ers.

Wat wel een probleem is, dat zijn mensen die gedwongen zzp-er worden. Dat is echter heel simpel op te lossen. Die groep heeft namelijk een ding gemeen: Een zeer laag uurtarief. Erken dus alleen zzp-ers fiscaal als ondernemer die boven een bepaald uurloon werken. Dat minimum hoeft niet heel hoog te zijn om alle schijncontructies in de post en de thuiszorg de nek om te draaien.
Met citaat reageren