Discussie: Wanbetaling
Los bericht bekijken
  #15  
Oud 22 december 2008, 18:25
Simone Simone is offline
Lid
 
Geregistreerd: 10 februari 2007
Berichten: 28
Standaard Re: wanbetaling

Hallo,

Heb met veel intresse dit bericht gelezen.
Zit met het volgende probleem, werk als sportmasseur voor paarden en hierbij is het gebruikelijk dat de klant direct betaald na de behandeling.
Bij mijn klant ging het als volgt. 1e x direct betaald, 2e x direct betaald en heel tevreden over het resultaat paard liep veel beter. De standaard behandleing bestaat uit 3 x met steeds ongeveer 1 week er tussen. Dus de 3e afspraak moest gemaakt worden. Helaas konden we geen datum/tijd vinden waarop we samen konden. Paard was heel braaf dus ik bood aan om hem wel alleen te behandelen. Doe ik wel vaker bij andere klanten en vind ik ook geen probleem. Ze zou het geld bij de eigenaar van de manege achter laten.
Ik heb het paard behandeld en na de behandeling ging ik bij de eigenaar om het geld vragen maar deze had niets gehad. Deze zei wel dat ik het in de gaten moest houden want ze betaalde het stalgeld ook vaak 3 maanden te laat. Toen ik weer in de auto zat kreeg ik een sms dat ze het vergeten was af te geven maar het zou overmaken. Ze belde die avond om te vragen hoe de behandeling was gegaan. Heel normaal en leuk gesprek. We maakten een nieuwe afspraak voor over 2 weken.
Toen die datum in zicht kwam had ik nog steeds geen geld ontvangen en kreeg ik haar ook niet meer te pakken.
Vlak voor de afspraak belde ze zelf en zei ze dat haar telefoon door d'r vader was afgepakt...???
Maar ze zou deze en de volgende afspraak direct via de bank overmaken.
Dit was dinsdag. Donderdag niets op de bank en via telefoon vertelde ze dat haar internetbankieren stuk was. Maandag was de massage, ik vertelde dat het voor 12 uur op mijn rekening moest staan anders geen behandeling. Dit stond er niet dus ik gebeld (kreeg haar niet te pakken) dus voice mail ingesproken dat ik niet zou gaan ivm geen geld op de bank. Niets meer op gehoord.
Nu 2 weken de eerste herinnering gestuurd, ben nu aan de 2e herinnering toe. Ga deze morgen versturen.
Maar nog steeds geen geld.
Het gaat om 50 euro....
En tijdens de behandelingen wel volop vertellen over haar vader die kleding zaken heeft in Den Haag en haar moeder die een horeca onderneming heeft. Kortom duur doen dus.
Ik weet dat het om een heel klein bedrag gaat en normaal zou ik me ook niet druk maken maar ik vind het een principe questie worden...
Ik ga in goed vertrouwen met haar om en dan behandeld ze me zo...
Heb de eigenschap om iemand te behandelen/vertrouwen zoals ik zelf ook ben.
Het is een heel verhaal maar ik zou graag advies willen hebben! Hoop dat jullie het een beetje kunnen volgen.
Wat zouden jullie doen?
Bestaat er een soort collectieve deurwaarder die voor kleine bedragen ook in actie komt. Want als ik dit vaker heb bij verschillende klanten wordt het wel vervelend. Het is gelukkig pas de eerste in 3 jaar tijd.
Maar toch...
__________________
Dit jaar bestaan we 5 jaar dus tijd voor een jubileumfeest kijk op www.bruysend.nl.