Los bericht bekijken
  #8  
Oud 21 januari 2008, 12:19
illutic's schermafbeelding
illutic illutic is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 19 november 2007
Berichten: 447
Stuur een bericht via Skype™ naar illutic
Standaard Re: Burenhulp gevraagd: foutje in brontekst?

Als ik 't test in Firefox, dan opent 'ie meteen Outlook (heb geen Gmail).

[edit]

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Petra Megens Bekijk bericht
@ illutic: als de regel nog klopt, dan moet het goed zijn. Mailadres had ik altijd gecodeerd i.v.m. spambots. Werkte tot nog toe. Browser: Mozilla Firefox.
Eén ding over die uitspraak: dat iets het 'altijd heeft gedaan' is geen garantie dat daar nooit iets mis kan gaan. Ik heb het net op m'n windows xp pc ook nog even getest in Firefox, Opera, IE6 (had 't op deze - vista - pc getest in IE7 en Firefox) en bij allemaal wordt de standaard emailclient geopend of (IE6) een melding gegeven dat de emailclient een mail wil sturen.

Wat ik toch aan wil raden, is om een speciale pagina (in PHP of ASP) te gebruiken om formulieren te verzenden (met serverside scripts hoef je dan ook je eigen emailadres niet in het formulier te zetten, maar alleen op die speciale pagina. Wordt dus ook niet door spambots geïndexeerd). Is toch wat fijner (bezoekers krijgen niet eerst 't mailtje in hun emailclient te zien, waardoor ze minder snel de mogelijkheid hebben om er allerlei onzin in te zetten die jij niet wilt) en dan zou je eventueel ook een pagina aan kunnen maken (kan gewoon voor elk formulier hetzelfde zijn) met de melding dat het goed is verzonden (en als het niet goed is gegaan, dat ze dan een andere pagina krijgen).
Met zo'n speciale pagina krijgt de bezoeker ook weer feedback en is hij/zij er zeker van dat het formulier is aangekomen.

Daarnaast is er ook een grote kans dat spambots ook op deze manier van coderen je emailadres wel begrijpen (spambots worden ook aangepast aan hoe mensen emailadressen proberen te 'verbergen').
__________________
Hiranthi Molhoek-Herlaar | Onexa - WordPress, webshops & meer - Hiranthi's weblog

Laatst gewijzigd door illutic; 21 januari 2008 om 12:33 Reden: tekst toegevoegd
Met citaat reageren