Discussie: Inkt of laser?
Los bericht bekijken
  #10  
Oud 28 februari 2009, 17:23
Aspon's schermafbeelding
Aspon Aspon is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 21 december 2006
Berichten: 397
Standaard Re: Inkt of laser?

Printers en ik zullen geen vrienden worden. Ben begonnen met inkjet, maar ondervond dezelfde problemen als René. Heb zelf een HP inkjet gehad die niet goed kon scannen en toen kwam ik in chatsessie met een reparateur terecht.

Zelf kopieer ik ook veel en heb toen een all in one van Oki (3530) aangeschaft. Kleuren laser. Mooie kleurenprints komen er niet uit. De kleuren zijn niet of nauwelijks te corrigeren.
Maar met name het kopieren ging zo traag. Zelf kopieer ik zeer veel (dossiers van klanten e.d), dus snelheid is voor mij belangrijk. Vergroten en verkleinen ging ook niet makkelijk.

Toen ben ik eens bij klanten (MKB bedrijven) gaan kijken wat zij gebruiken en het viel mij op dat Canon favoriet is. Er stonden ook behoorlijk oude beestjes bij. Dus schat ik in dat de kwaliteit wel in orde moet zijn. Dat bevestigden zij ook.

Nu heb ik ook een wat professionelere Canon (IR1024i). Deze is helaas wel Z/W, maar het werkt als een tierelier.
Ik heb nog de kleurenversie overwogen, maar ruim € 3000,00 werd mij te gortig. Temeer omdat kleur bij mij niet veel voorkomt.
Voor de zeldzame kleurenafdruk gebruik ik een Canon inkjetprinter (Pixma iP 5300).

Overigens is de OKI te koop (inclusief een aantal kleurencatridges). Hij scant (zeer goed), kopieert (matig). Hij is wel degelijk.

Wim
Met citaat reageren