Discussie: Inkomstenbelasting Urencriterium, belasting en het UWV
Los bericht bekijken
  #2  
Oud 8 augustus 2011, 22:19
Marjan Marjan is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 25 maart 2007
Berichten: 915
Standaard

Inderdaad worden deze gegevens van BD en UWV vergeleken. Hier zijn al heel wat procedures over geweest alsmede terugvordering van ww. FNV-zzp heeft hierover ook actie richting Tweede Kamer ondernomen.
Ik heb indertijd (ook vanuit ww gestart) met ze afgesproken (telefonisch) dat ik alleen de uren die ik declarabel voor een opdrachtgever werkte hoefde op te geven. Toen ik in de media berichten las dat veel ondernemers, die deze zelfde informatie hadden gekregen, achteraf hierover problemen kregen heb ik deze afspraken alsnog op papier laten zetten en aan mijn dossier laten toevoegen. Hierin is toen ook opgenomen dat afwijkingen in uren doorgegeven aan UWV en aan BD geen reden tot terugvordering konden zijn.
M.a.w.: laat goed op papier vastleggen wat je hebt afgesproken met het UWV. Beter nu slapende honden (zachtjes) wakker maken dan over ene paar jaar (eventueel) geconfronteerd worden met ongewenste effecten.

Heb je indertijd aan het UWV gemeld dat je al wat freelance werk deed naast je gewone baan? In dat geval kun je namelijk diezelfde uren eraan blijven besteden zonder gekort te worden.

Overigens: mooi dat je bedrijf al zo goed loopt, succes verder!
Met citaat reageren