Los bericht bekijken
  #1  
Oud 5 juni 2009, 23:51
enkelinius enkelinius is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 5 juni 2009
Berichten: 3
Standaard Ervaring Zuka.nl en fotografen

Deze week werd ik via de mail benaderd door Zuka.nl (woningzoeksite). Hoe ze bij mij als freelance fotograaf terecht kwamen ,bleef onduidelijk. Ze doen me een voorstel waar ik na het weekend al of niet akkoord mee zal gaan. Zij adverteren voor mij op hun site en ik betaal 450,- ex btw voor het eerste half jaar. Daarna evaluatie over hoeveel opdrachten het mij heeft opgeleverd en voortzetting gewenst is. Zal ik hiermee in zee gaan?

Zelf overweeg ik de laatste tijd me te begeven op het gebied van makelaardij fotografie. Dit aanbod komt dus mooi uit. Verkopers kunnen op zuka.nl zelf de verkoop van hun huis regelen.Als ze het aanbod van mijn woonplaats bekijken komen ze de logo van mijn site tegen. Ik bied ze voor een zelf te bepalen bedrag mijn fotodiensten aan. Hiervan wordt niks afgedragen aan zuka.nl. Bestanden worden door de verkopende partij zelf op de site gezet.

Zuka noemt als voordeel de exclusiefe positie op hun site voor mij als fotograaf. Vraag blijft: hoeveel werk zal het opleveren. Wat is wijsheid? Een advertentie in een weekkrant is ook prijzig . Alternatief is makelaars in de omgeving benaderen of ze interesse hebben in mijn diensten.

Alle suggesties en tips zijn welkom voor beginnend freelance fotograaf.

Joost Enkelaar

eigen website
Met citaat reageren