Los bericht bekijken
  #4  
Oud 1 januari 2009, 20:58
frankmeeuwsen's schermafbeelding
frankmeeuwsen frankmeeuwsen is offline
Lid
 
Geregistreerd: 24 december 2008
Berichten: 6
Standaard Re: Request voor Tips - Functie Omschrijving - Tarieven - Opdracht werving

Hallo Ronald

Herkenbare vragen :-) Ik ben ook net voor mezelf begonnen na 10 jaar in loondienst te zijn geweest. In die 10 jaar heb ik ook enorm veel gedaan op het gebied van online communicatie. Beginnend met programmeren van sites (zowel CMS als de site zelf), naar projectmanagement, accountmanagement, zo nu en dan eens wat User Interface Design en nu voornamelijk strategie en conceptontwikkeling.

In zoveel jaar leer je inderdaad heel veel. In mijn eigen bedrijf kan ik er dus ook voor kiezen om alles aan te bieden, want ik heb het allemaal wel eens gedaan. Maar ik kies er voor om alleen datgene te gaan doen waar ik
1. goed in ben
en
2. zelf het meeste plezier uit haal.

Dus: focus, focus, focus.

Mijn focus ligt op strategisch inzetbaar advies voor digitale communicatie. Dus ik hou me met heel veel kennisgebieden niet bezig. Wel zo rustig :-)

Dat wil niet zeggen dat je al je werkzaamheden niet op je site moet zetten, maar kijk eens of je de site zo kan inrichten zodat je belangrijkste (en leukste) diensten vooraan staan. Daarnaast kun je via de navigatie en de juiste woordkeuze aangeven wat je in het verleden hebt gedaan en waar je kennis/interesse nog meer ligt.

Als ik door je CV kijk, zie ik zulke verschillen in werkzaamheden. Ik vind het nogal een verschil of ik iemand in zou huren die als communitymanager mijn forum of community beheert, of handleidingen schrijft, of advies geeft voor omzetgroei. Dat zijn nogal wat verschillende modaliteiten met verschillende soorten opdrachtgevers en tarieven.


Hopelijk heb ik je hiermee wat verder geholpen.
Met citaat reageren