Discussie: Copyright Software
Los bericht bekijken
  #8  
Oud 18 juni 2009, 20:28
Abstract Abstract is offline
Lid
 
Geregistreerd: 18 juni 2009
Berichten: 5
Stuur een bericht via ICQ naar Abstract Stuur een bericht via MSN naar Abstract
Standaard Re: Copyright Software

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rene Bekijk bericht
Die moest worden overhandigd en als ik het me goed herinner speelde dat de softwareboer die uitgeprint wilde overhandigen.
Ik moet zeggen dat deze softwareboer wel humor heeft of erg irritant is, ligt er maar aan van welke kant je het bekijkt.

Dank je voor het artikel, een zeer interessant stukje. In het artikel staat o.a. deze opmerking:

Citaat:
Als een opdrachtgever software bestelt en geleverd krijgt, spreekt het ook niet vanzelf dat hij zomaar aanspraak kan maken op de broncode. Ook dat moet hij apart met zijn leverancier afspreken. Wie dat vergeet moet er rekening mee houden dat hij voor aanpassingen van zijn software altijd op dezelfde leverancier moet terugvallen - omdat alleen die over de broncode kan beschikken.
Als we er van uit mogen gaan dat de auteur van dit stukje uit NRC een goede advocaat is. Dan zou een eventueel verzoek om de broncode van de ontwikkelde software geweigerd mogen worden als er in de factuur alleen het aantal uren voor ontwikkeling van software staat vermeld.

Voor de duidelijkheid ik ben een fatsoenlijk redelijk persoon en er zeker niet op uit om iemand een poot uit te draaien. Ik heb er echter ook geen behoefte aan dat het bij mij gebeurd.
Met citaat reageren