Los bericht bekijken
  #1  
Oud 28 februari 2010, 16:35
Daniella's schermafbeelding
Daniella Daniella is offline
Seniorlid
 
Geregistreerd: 13 januari 2010
Berichten: 51
Standaard Wat als ik onder een bus kom?

Goed. Bedrijf is bijna gestart. Lancelots heeft me daar al heel veel bij geholpen! Maar toch vraag ik me nog iets af.

Wat als ik kom te overlijden als eigenaar van een eenmanszaak? Wie informeert bijvoorbeeld de opdrachtgevers? Moet ik dat soort dingen opstellen in een testament? Moet er iets over staan in de Algemene Voorwaarden?

Ik ben gewoon gezond (en kijk altijd goed uit bij het oversteken ) maar ik vraag me af, WAT ALS (en dat doe ik altijd, heel vervelend soms).

Ik probeer altijd eerst zelf het antwoord te vinden, maar ben bang dat ik eerst 20 boeken over erfrecht door mag spitten voordat ik genoeg weet over dit onderwerp. Ik lees steeds dingen over "Wat als de mede-eigenaar van je bedrijf overlijdt", maar bijna niets over het netjes regelen van je eigen dood in relatie tot je bedrijf. En ALS ik dan wat vind gaat het over de echtgenoten en de kinderen, en die heb ik niet (maar wel ouders). Of over wat ANDEREN moeten doen als de bedrijfseigenaar dood is, maar zoiets regel ik dus liever zo veel mogelijk zelf (voordat ik doodga, zegmaar).

Ik vraag me af hoe jullie dat geregeld hebben. Ik hoop dat iemand tijd en zin heeft om te helpen. Zo ja, alvast heeeel erg bedankt!
Met citaat reageren