Los bericht bekijken
  #9  
Oud 10 januari 2007, 22:11
alfred alfred is offline
Verbannen
 
Geregistreerd: 27 februari 2006
Berichten: 420
Stuur een bericht via MSN naar alfred
Standaard Re: Aanvraag VAR, omschrijving werkzaamheden?

Let wel op! Er wordt scherper gekeken naar de VAR omschrijving dan voorheen dus als je hem met een foute omschrijving indient kant het gebeuren dat je de VAR terugkrijgt 'dat hij afgewezen is'.

Maar vraag dan: wat is dan het risico ? in mijn ogen dien je dan gewoon een nieuwe VAR in. Dat neem alleen extra tijd in beslag maar is soms de moeite.

IT CONSULTANT: ik omschrijf als "IT consultancy projecten in de ruimste zin des woords". Daar kan alles onder vallen en dan loop jij als freelancer minder risico tenminste als winterswijk (waar ze alles goedkeuren) dat ok vindt.
Als jij nu invult "WEBDEVELOPER" dan beperk je jezelf tot die activiteit en moet je voor een andere activiteit een aparte VAR aanvragen.

Toch kan er heel moeilijk worden gedaan. Wij hebben laatst een VAR verzonden met de omschrijving "massages". Krijgen we de aanvraag terug met een afwijzing, waarbij aan wordt gegeven dat het wel goed is als de omschrijving wordt "stoel- en/of ontspanningsmassage" . Kortom je vraagt je dan af waar zijn we helemaal mee bezig. Ik heb toen maar even een CUP-A-SOUP genomen en ben op m'n buro gaan staan.

gaat overigens niet uit de weg dat er soms 4 of 5 VARREN voor 1 ondernemer nodig zijn.