Los bericht bekijken
  #5  
Oud 19 april 2006, 15:20
Annedien Hoen's schermafbeelding
Annedien Hoen Annedien Hoen is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 7 februari 2006
Berichten: 246
Stuur een bericht via MSN naar Annedien Hoen
Standaard Re: De kern van netwerken

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Liesbeth (één)
Goed artikel, Annedien.

Trouwens ook een belangrijk onderwerp.
Wij zitten nu op het punt dat we daarin wat actiever willen gaan acteren. Nog even wat onwennig, maar ik moet zeggen dat ik de paar keer dat ik er mee bezig was een spannend en leuk gevoel aan overhield. Inderdaad, het ontmoeten en spreken van vreemden. En dan vooral als je een leuke "klik" hebt.

Nu zijn we aan het zoeken (vooral via internet) naar bestaande netwerkkringen of netwerkborrels/netwerkmeetings waar we op kunnen instappen. Wie is bekend met dit soort gelegenheden, waar "nieuwelingen" kunnen instappen? Waar zijn ze te vinden?

Wat zijn ervaringen van anderen hiermee?
Dank!

Realiseer je goed dat netwerkborrels/meetings niet het meest logisch zijn als het om netwerken gaat; er komen vaak meer halers dan brengers, omdat ze denken...dat er veel te halen valt op netwekmeetings (duh ;-)
Je kunt beter tijd en energie investeren in nadenken over het type persoon dat je zoekt en waar je deze zelf zou kunnen opzoeken, dan hopen dat ze op een borrel rondlopen en dat je zo, door 'in het wilde weg te netwerken' aan new business komt.

Kijk eens op www.ondernemersnetwerken.nl of http://www.sisonline.nl/sis/show/id=40534

Bovendien zijn clubs die zichzelf 'netwerk' noemen vaak geen netwerk, omdat niemand onderling verbonden is. Martijn Aslander haalt altijd het voorbeeld aan dat als je mensen bij een (netwerk)workshop vraagt wie er behalve tijdens hun meetings ook onderling en buiten die meetings om contact met elkaar hebben krijg je nul of twee (you get the picture) personen die hun vinger opsteken, en dat was het.
Interconnectiviteit is belangrijk voor een hoogwaardig netwerk!
__________________
Alchemizer
Met citaat reageren