Home Starten Bedrijfsvoering Marketing Ontwikkelen Netwerken Forum
Home

RSS
Ga terug   Lancelots Forum - Voor freelancers > Bedrijfsvoering > Belasting
Registreer Weblogs FAQ Netwerk Berichten van vandaag Zoeken

Mededelingen

Belasting Inkomstenbelasting (winst uit onderneming en resultaat uit overige werkzaamheden), omzetbelasting (btw), vennootschapsbelasting.

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 24 april 2012, 15:07
intGod intGod is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 24 april 2012
Berichten: 4
Standaard Meerdere motoren op de zaak als ZZP'er

Beste allemaal,

Na een tijdje heel nuttige informatie uit dit forum te hebben gehaald als gast heb ik nu een eigen vraag.

Ik lease momenteel een motor op de zaak. Medio mei heb ik een nieuwe motor op naam van de zaak geregeld. Ik wil deze motor eigenlijk graag houden om 's zomers mee naar het werk te rijden, voor plezierritjes of een circuitdag. Kan ik 2 motoren op de zaak hebben of doet de belasting daar moeilijk over? Voordeel is uiteraard dat ik de BTW op deze motor kan terugvorderen en, mocht ik hem ooit weer willen verkopen, ik hem nog als zakelijk goed kan verkopen. Ook het kunnen inbrengen van onderhoud en benzine is uiteraard goed meegenomen.
Met citaat reageren
  #2  
Oud 25 april 2012, 15:07
René's schermafbeelding
René René is offline
Moderator
 
Geregistreerd: 1 januari 2006
Berichten: 3.338
Weblogartikelen: 2
Standaard

De vraag is of je met zakelijke motieven 2 motors op de zaak hebt. Stel je voor dat je geen motorliefhebber bent, dat je nooit van zijn leven privé op een motor rijdt, zou jouw zaak dan ook twee motoren hebben?

Als je dat kunt verdedigen, dan is het je goed recht, en hoef je verder alleen de belastingregels voor privégebruik van een motor van de zaak in acht te nemen (die ken ik verder niet).
__________________
René
Met citaat reageren
  #3  
Oud 28 april 2012, 17:03
intGod intGod is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 24 april 2012
Berichten: 4
Standaard

Als ik nooit motor zou rijden zou mijn zaak natuurlijk niet eens motor een hebben.

Het is niet geheel incourant voor motorrijders om 2 motoren te hebben, met name zie je vaak een "pekelfiets" ofte een motor die tijdens de wintermaanden gebruikt wordt. Vaak is deze minder mooi, ouder en minder waard en wordt in de wintermaanden gereden om de waarde van de andere motor hoger te houden.

Mijn andere motor zit in de financiele lease bij BMW en het zou dus interessant zijn voor de eindwaarde om die in de wintermaanden te stallen. Dat kan op de eindwaarde zomaar 3000 euro schelen na 3 jaar.
Met citaat reageren
  #4  
Oud 29 april 2012, 17:53
René's schermafbeelding
René René is offline
Moderator
 
Geregistreerd: 1 januari 2006
Berichten: 3.338
Weblogartikelen: 2
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door intGod Bekijk bericht
Als ik nooit motor zou rijden zou mijn zaak natuurlijk niet eens motor een hebben.
Maar dan bedoel je misschien zakelijk motorrijden? Mijn vraag ging over privé.

Ik begrijp uit je verhaal dat je de motoren eigenlijk alleen om privéredenen hebt, maar dan weet je denk ik het antwoord op je oorspronkelijke vraag wel.

Om twee motoren op de zaak te mogen boeken, moet je kunnen onderbouwen dat je die twee motoren zakelijk gebruikt. En in dat verhaal moet je privémotieven weglaten.
__________________
René
Met citaat reageren
  #5  
Oud 18 mei 2012, 14:55
intGod intGod is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 24 april 2012
Berichten: 4
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rene Bekijk bericht
Maar dan bedoel je misschien zakelijk motorrijden? Mijn vraag ging over privé.

Ik begrijp uit je verhaal dat je de motoren eigenlijk alleen om privéredenen hebt, maar dan weet je denk ik het antwoord op je oorspronkelijke vraag wel.

Om twee motoren op de zaak te mogen boeken, moet je kunnen onderbouwen dat je die twee motoren zakelijk gebruikt. En in dat verhaal moet je privémotieven weglaten.
Oke, duidelijk. Bedankt!
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Labels
motor


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Als zzp'er voor één makelaarskantoor: hoe word ik ib-ondernemer? makelaar Freelancepraktijk starten 5 22 mei 2014 12:11
Hoe zit het met de fiscale overheadkosten als ik start als zzp'er, maar geen werk kan vinden? Jerimage Belasting 4 24 oktober 2011 23:37
ZZP'er als student? JeroenB Freelancepraktijk starten 3 16 februari 2010 17:30


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 16:30.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Lancelots Copyright © 2006-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon