Home Starten Bedrijfsvoering Marketing Ontwikkelen Netwerken Forum
Home

RSS
Ga terug   Lancelots Forum - Voor freelancers > Markt > Marktplaats
Registreer Weblogs FAQ Netwerk Berichten van vandaag Zoeken

Mededelingen

Marktplaats Stel jezelf voor en bied je diensten aan met een spetterende elevator pitch. Plaats een oproep als je een freelancer zoekt voor een opdracht, om mee samen te werken of werkruimte te delen.

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 14 juli 2009, 22:44
maaike maaike is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 14 juli 2009
Berichten: 2
Standaard Maaike, mantelzorgmakelaar

Beste collega freelancers/zzp'ers,
Al surfend (omdat ik wéér eens op zoek was naar hoe ik toch een goede naam voor mijn bedrijf kan bedenken) kwam ik op Lancelots terecht. Interessant om te lezen wat deze site te bieden heeft. Ik hoop termijn niet alleen te 'halen' maar ook te 'brengen'. Nu ben ik nog vooral aan het opstarten.
Mijn naam is Maaike Ruitenschild en ben sinds 1 januari gestart als zelfstandig mantelzorgmakelaar. Huh? Mantelzorg? Mantelzorgmakelaar? Een Mantelzorgmakelaar neemt tijdrovende regeltaken m.b.t. de zorg van mensen over die zorgen voor hun chronisch zieke of gehandicapte naasten (meestal partner, kind of ouders). Ik richt mij vooral op werkende mantelzorgers (1 op de 8 werknemers heeft mantelzorgtaken!) en werkgevers. Ik ondersteun werkgevers bij het ontwikkelen van mantelzorg vriendelijk personeelsbeleid en gebruik daarbij een aantal 'instrumenten' (een nulmeting, workshops voor leidinggevenden en werkende mantelzorgers). Als je dit een interessant thema vind moet je maar eens op de site van mantelzorgenwerk kijken. Ik ben en voel mij nog een startende ondernemer, heb daar gelukkig ook even de tijd voor. Voor mij blijft de naamgeving van mijn bedrijf een terugkerend thema. Ben niet gelukkig met de huidige naam: "mantelzorgmakelaarruitenschild". Ik vind hem vooral veel te lang. Mocht één van jullie een briljante ingeving hebben dan hoor ik dat natuurlijk graag!
Tot ziens op het forum.
Hartelijke groet, Maaike
Met citaat reageren
  #2  
Oud 14 juli 2009, 23:58
Bo Blanckenburg Writer Bo Blanckenburg Writer is offline
Seniorlid
 
Geregistreerd: 21 januari 2009
Berichten: 95
Standaard Re: Maaike, mantelzorgmakelaar

maaike, mantelzorg op maat?
__________________
Wetenschapsjournalist in de Life Sciences, Chemie en Biotechnologie
http://www.boblanckenburg.nl
Met citaat reageren
  #3  
Oud 17 juli 2009, 09:29
MDMcs MDMcs is offline
Lid
 
Geregistreerd: 7 november 2008
Berichten: 5
Standaard Re: Maaike, mantelzorgmakelaar

Op zich vind ik de benaming 'mantelzorgmakelaar' al erg leuk, maar die is reeds in gebruik zie ik net. Misschien iets in de richting van Mantelzorg Match, of Mantelzorg Match Maaike?
Mocht me nog iets leuks invallen zal ik dit zeker posten.
__________________
Michelle de Man
MDM creatieve studio - grafisch ontwerp & illustratie

www.mdmcs.nl
Met citaat reageren
  #4  
Oud 17 juli 2009, 18:13
lyonesse's schermafbeelding
lyonesse lyonesse is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 10 mei 2008
Berichten: 718
Standaard Re: Maaike, mantelzorgmakelaar

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door MDMcs Bekijk bericht
Mantelzorg Match Maaike?
Jammer, www.mmm.nl is al bezet!

Voor de echte creatievelingen een beetje een rare vraag: ik zit zelf te denken aan iets als 'het meisje met de rode pen' (vond ik geweldig gevonden voor het redigeren van teksten, vandaar dat 'ie ook is blijven hangen), maar 't 'stroomt' bij mij momenteel niet zo. Kunnen jullie voor mij - maar eigenlijk natuurlijk voor Maaike - hierop eens creatief voortborduren?

Groeten, Renée
Met citaat reageren
  #5  
Oud 18 juli 2009, 18:30
maaike maaike is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 14 juli 2009
Berichten: 2
Standaard Re: Maaike, mantelzorgmakelaar

Beste Bo, Michelle en René,
Tot nog toe bedankt voor het meedenken. Gisteren weer eens met een vriend zitten brainstormen, maar nog niet echt iets opgeschoten. We zijn op zoek gegaan naar 'mooie' woorden die ook nog een associatie met mijn werk oproepen. Enfin, ik ben er nog uit, laat in de vakantie mijn creativiteit stromen en hoop natuurlijk dat lezers van dit forum dat ook doen! Ik ga nu eerst een paar weekjes met vakantie, dus als ik niet reageer dan is dat niet uit desinteresse! Fijne zomer voor allen!
Met citaat reageren
  #6  
Oud 19 juli 2009, 08:00
lyonesse's schermafbeelding
lyonesse lyonesse is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 10 mei 2008
Berichten: 718
Standaard Re: Maaike, mantelzorgmakelaar

'Onder Maaikes Mantel' met een ondertitel naar wens?

Fijne vakantie!

Groeten, Renée
Met citaat reageren
  #7  
Oud 15 augustus 2009, 17:03
MDMcs MDMcs is offline
Lid
 
Geregistreerd: 7 november 2008
Berichten: 5
Standaard Re: Maaike, mantelzorgmakelaar

Het blijft moeilijk, een leuke, pakkende bedrijfsnaam verzinnen.
'Onder Maaikes Mantel' vind ik erg leuk, het komt heel vriendelijk en zorgzaam over.

'Alchemilla Zorgbemiddeling' is weer wat algemener. Een doordenkertje... De Alchemilla mollis heet VROUWENMANTEL in het nederlands. Kenmerkend voor deze plant is dat dauwdruppeltjes er op blijven liggen en hierbij prachtig fonkelen. Hij heeft, zoals de naam het al zegt de golvende vorm van een mantel. Prima in een logo te verwerken, of als ondersteunend beeldmateriaal op je website.

http://www.gettyimages.com/detail/80599608/GAP-Photos
__________________
Michelle de Man
MDM creatieve studio - grafisch ontwerp & illustratie

www.mdmcs.nl
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 06:06.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Lancelots Copyright © 2006-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon