ZZP Nederland AOV is van T@F verzekeringen en is alleen een (aantoonbare) vaste lasten (vastelasten verzekeraar).
Citatie van website:
"WAT VALT ER ALLEMAAL ONDER AANTOONBARE VASTE LASTEN?
Meer dan u denkt. Bijvoorbeeld hypotheek of huur, verzekeringen, energie, telefoon,kredieten, leasekosten enz."
Oftewel, je vaste lasten (aantonen) + 500 euro extra voor eten etc. Een gemmideld gezin kan hier naar mij inziens niet van rondkomen. Ik betaal bijvoorbeeld (zonder naam van instantie te noemen) ongeveer +/- 200 euro p/maand voor een dekking van +/- 50.000 euro p/jaar tot mijn 65ste bij een grote verzekeraar. Dit bedrag hoef ik niks voor aan te tonen. Als ik afgekeurd wordt / langdurig ziek, keren ze het gewoon uit. Voorwaarde is natuurlijk wel dat je niet ziek bent en een uitgebreide gezondheidsverklaring moet invullen, maar dan heb je iets meer zekerheid. Het kost wat meer, maar leverd een stuk meer op, dan bij die andere heren.
Ik heb meerdere tussenpersonen gesproken over zowel verzekeringen van grotere maatschappijen als T@F. En T@F werd door alledrie afgeraden. Ik zat er zelf aan te twijfelen, totdat ik het naast elkaar legde.