Home Starten Bedrijfsvoering Marketing Ontwikkelen Netwerken Forum
Home

RSS
Ga terug   Lancelots Forum - Voor freelancers > Bedrijfsvoering > Al die andere praktische dingen
Registreer Weblogs FAQ Netwerk Berichten van vandaag Zoeken

Mededelingen

Al die andere praktische dingen Bedrijfsnaam, KvK, spullen inkopen, briefpapier, rechtsvorm, bedrijfsruimte, vervoer, juridische zaken, verzekeringen.

 
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Prev Vorig bericht   Volgende bericht Next
  #1  
Oud 13 augustus 2008, 10:54
tepami tepami is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 13 augustus 2008
Berichten: 1
Standaard Huwelijkse voorwaarden ja of nee

Ik ben nu nog in loondienst maar heb al aardig wat voorwerk gedaan om te kunnen starten als freelancer. Het was alleen nog wachten op de juiste opdracht, en die is pas geleden voorbij gekomen. Nu zit ik nog met 1 vraag waar ik nog niet een echt antwoord heb gekregen.
Als freelancer verkoop ik alleen mijn arbeid, ik verhuur mezelf als adviseur/manager, heb geen personeel in dienst en heb geen voorraad. Ik breng geen adviezen uit waarbij mijn opdrachtgever vermogensrisico loopt. Zaken zoals arbeidsongeschiktheid en aansprakelijkheid kan ik afdekken (dat is een kwestie van alleen nog de offertes die klaar liggen ondertekenen). Het enige risico's die ik volgens mij loop is dat ik na deze opdracht geen nieuwe opdracht kan krijgen en dat mijn opdrachtgever niet (op tijd) betaald. Ik heb nu al een financiele buffer en wil deze direct na de start verder uitbreiden om de laatste twee risico's enigzins af te dekken.
Ik ben getrouwd in gemeenschap van goederen en heb twee kleine kinderen. Daarom worstel ik met de vraag hoe ik ons huis veilig kan stellen.
Is het verstandig of nodig om mijn huwelijk om te zetten naar huwelijkse voorwaarden om zo het huis veilig te stellen?
En hoe veilig is het huis dan? We zullen samen de betalingen voor het huis doen, wordt het huis in geval van een faillisement dan toch niet als gezamenlijk bezit gezien?
Zijn er andere risico's waardoor ik failliet kan gaan die ik nu over het hoofd zie?

Ik besef dat dit deels ook een emotionele afweging is (hoe ver wil je alle risico's verzekeren/afdekken). Ik ben ook van plan om een afspraak te maken met een notaris om deze vragen voor te leggen. Maar wil graag eerst input van andere freelancers omdat ik bang ben dat de notaris ja zegt om vervolgens een flink bedrag in rekening te kunnen brengen voor het opstellen van de huwelijkse voorwaarden.

Alvast bedankt voor het meedenken.
Met citaat reageren
 

Favorieten/bladwijzers


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Eigen algemene voorwaarden i.p.v. inkoopvoorwaarden bemiddelaar (ICT): wat regelen? Adriaan Omgaan met opdrachtgevers 1 22 juli 2008 19:54
(rechter) Verwijzing naar Algemene Voorwaarden volstaaat tijn1978 Al die andere praktische dingen 3 5 september 2007 18:51
Algemene voorwaarden bobvooren Al die andere praktische dingen 5 18 augustus 2007 09:35
Ervaringen met algemene voorwaarden van Tekstnet? Karin Al die andere praktische dingen 6 17 oktober 2006 16:01
Algemene voorwaarden ontwerper fabianv Al die andere praktische dingen 2 14 april 2006 12:21


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 10:29.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Lancelots Copyright © 2006-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon