Home Starten Bedrijfsvoering Marketing Ontwikkelen Netwerken Forum
Home

RSS
Ga terug   Lancelots Forum - Voor freelancers > Bedrijfsvoering > Al die andere praktische dingen
Registreer Weblogs FAQ Netwerk Berichten van vandaag Zoeken

Mededelingen

Al die andere praktische dingen Bedrijfsnaam, KvK, spullen inkopen, briefpapier, rechtsvorm, bedrijfsruimte, vervoer, juridische zaken, verzekeringen.

 
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Prev Vorig bericht   Volgende bericht Next
  #1  
Oud 15 juni 2009, 14:26
rdk_1973 rdk_1973 is offline
Lid
 
Geregistreerd: 13 oktober 2008
Berichten: 20
Standaard Tussenpartij in surseance van betaling

Ik heb voor twee maanden facturen uitstaan bij een tussenbureau. Nu heb ik van mijn eindopdrachtgever te horen gekregen dat er een grote kans is dat deze club in financiële problemen zit. De situatie is als volgt:
  • Ik factureer de tussenpartije na elke kalendermaand.
  • Zij factureren door aan de eindopdrachtgever (met opslag).
  • De eindopdrachtgever heeft een betalingstermijn van 2 maanden en maakt dan het geld over naar de tussenpartij.
  • De tussenpartij maakt het geld, uiterlijk 1 dag nadat zij het hebben binnengekregen, over naar mij (minus opslag).
De eindopdrachtgever heeft een betalingsverplichting naar de tussenpartij en moet ook betalen als het bedrijf in surseance van betaling is. Vorige week heb ik mijn geld nog gekregen (factuur maart), dus wat dat betreft is er nog geen geld "verdwenen".

Er staan nu twee facturen uit (april en mei). Mijn contract loopt tot eind deze maand, dus officieel moet ik juni ook nog via de tussenpartij factureren. Ik werk echter op uurbasis, dus dat zou ik kunnen drukken (vakantie gehad). Daarna is het contract afgelopen.

Ik kan natuurlijk een creditfactuur sturen, maar ja... Als zij toch mijn eindopdrachtgever facturen, dan heb ik helemaal geen poot om op te staan. Mijn eindopdrachtgever is een financieel gezond bedrijf en is volledig op mijn hand (heeft mij ook geinformeerd over de situatie), dus dat is geen probleem.

Hoe zou ik met zo'n situatie om moeten gaan?
Met citaat reageren
 

Favorieten/bladwijzers

Labels
surseance van betaling


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Hulp gevraagd bij het vinden van de nieuwe bureaumanager voor La Red NowHow Marktplaats 0 2 februari 2009 21:38
Zijn dit aanvaardbare voorwaarden? jazzvb Omgaan met opdrachtgevers 6 23 januari 2009 22:03
Arbeidsovereenkomst of Overeenkomst van opdracht? naquah Al die andere praktische dingen 19 9 juni 2008 09:07
Persberichten schrijven in 20 stappen (Boekrecensie/overzicht) Adine Versluis Jezelf en je freelancepraktijk ontwikkelen 6 30 juli 2007 16:35


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 16:34.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Lancelots Copyright © 2006-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon