Home Starten Bedrijfsvoering Marketing Ontwikkelen Netwerken Forum
Home

RSS
Ga terug   Lancelots Forum - Voor freelancers > Bedrijfsvoering > Administratie
Registreer Weblogs FAQ Netwerk Berichten van vandaag Zoeken

Mededelingen

Administratie Factureren, financiële boekhouding, jaarrekening, urenregistratie, kilometeradministratie, archiveren...

 
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Prev Vorig bericht   Volgende bericht Next
  #1  
Oud 28 oktober 2009, 15:32
rapiditas rapiditas is offline
Lid
 
Geregistreerd: 16 maart 2009
Berichten: 7
Standaard Vraag/probleem voorraadadministatie Davilex

Hallo,
Ik heb een aantal vragen over onze voorraadadministratie via ons programma Davilex.

Sinds kort houden wij ook een voorraadadministratie bij via de module Voorraad van Davilex.

Mijn collega heeft nu diverse artikelen en artikelgroepen aangemaakt, maar niet gekeken naar de verwijzingen naar grootboekrekeningen.

De voorraad wordt geboekt op grootboek 3000 "Voorraad Goederen".

Daarbij kan ik in de module Voorraad aangeven waar de kostprijs van de artikelen op geboekt moeten worden. Dit staat nu automatisch op "7000" Inkopen BTW verlegd.
Dat klopt natuurlijk niet, maar ik kan ook niks anders kiezen om aan te geven.
Waar kan ik deze het beste op boeken, en waarom kan ik dit niet aanpassen in Davilex? Ik beschik tevens over de module Account.

Daarbij kom ik er nu ook achter dat ontvangst van goederen geboekt is op 2265 "Rente doorlopend krediet".
Naar mijn idee gebruiken wij geen tussenrekening Inkopen voor goederen/ontvangst op verschillende tijdstippen. Waar kan ik de ontvangst van goederen het beste op laten boeken?

Herwaardering van voorraad wordt nu door Davilex automatisch geboekt op 3950 "Onderhanden Projecten."
Waar kan ik deze het beste naar toe aanpassen?

Bij balansopname van voorraad goederen worden deze automatisch geboekt op 7070 "Inkopen overig"

Zoals je ziet een aantal onduidelijkheden. Hopelijk kan iemand mij uit de brand helpen!

Alvast bedankt!

Groeten, Anne
Met citaat reageren
 

Favorieten/bladwijzers


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
SnelStart!boek1 of Davilex Account Basic Greef Administratie 9 30 december 2010 18:28


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 09:26.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Lancelots Copyright © 2006-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon