Home Starten Bedrijfsvoering Marketing Ontwikkelen Netwerken Forum
Home

RSS
Ga terug   Lancelots Forum - Voor freelancers > Bedrijfsvoering > Freelancepraktijk starten
Registreer Weblogs FAQ Netwerk Berichten van vandaag Zoeken

Mededelingen

Freelancepraktijk starten De formele en praktische dingen die je allemaal moet regelen bij de start als freelancer. Aanmelden, kopen, inrichten, opzetten...

 
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Prev Vorig bericht   Volgende bericht Next
  #1  
Oud 30 juli 2013, 10:39
xnowel xnowel is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 30 juli 2013
Berichten: 1
Standaard Semi-freelance beauty journaliste. Wel of geen btw-nummer?

Momenteel ben ik derdejaars studente. Ik loop stage bij een tijdschrift en deze loopt 16 augustus a.s. ten einde.

Vanaf september is mij de kans geboden om te blijven freelancen voor CosmoGIRL! Voorlopig wil ik ook alleen maar voor dit tijdschrift blijven werken, in ieder geval dit jaar. Ik heb geen tijd voor meerdere opdrachtgevers, omdat ik daarnaast ook nog naar school moet.

Wat ik tot nu toe gedaan heb:
- Ik heb een VAR verklaring aangevraagd bij de belastingdienst. Hier is uit gekomen: Resultaat uit overige werkzaamheden.
- Ik ben naar de KvK geweest. Hier hoefde ik mij niet in te schrijven, omdat ik maar voor 1 opdrachtgever ga werken.

Mijn vraag is of ik nu wel of geen btw-nummer aan moet/kan vragen bij de belastingdienst? Ik heb hierover de belastingtelefoon gebeld. De mevrouw die ik sprak vertelde mij dat dit niet nodig is en dat ik ook mijn 'inkomsten' niet hoef op te geven bij de belastingdienst.
Het kwam erop neer, dat alles wat ik dadelijk bij dit tijdschrift verdien, netto is...

Ik vond dit raar, omdat mij geleerd is, dat ik ALLES moet opgeven bij de belastingdienst. Eigenlijk snap ik er helemaal niets meer van.

Hopelijk kan iemand mij een advies geven.
Met citaat reageren
 

Favorieten/bladwijzers

Labels
belastingdienst, btw-nummer, kvk, row, var


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Geen omzet, wel kosten. BTW terug te vorderen? Coen Belasting 14 18 oktober 2009 19:14
Wel of geen BTW, en hoe(veel) dan? Rosier Belasting 1 29 september 2008 11:33
BTW heffen als freelance tekstschrijfster? Hermina Belasting 4 27 juni 2008 13:22
Geen BTW-nummer, wel BTW rekenen? aadwagner.nl Belasting 2 30 maart 2006 07:31


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 07:21.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Lancelots Copyright © 2006-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon