Home Starten Bedrijfsvoering Marketing Ontwikkelen Netwerken Forum
Home

RSS
Ga terug   Lancelots Forum - Voor freelancers > Bedrijfsvoering > Al die andere praktische dingen
Registreer Weblogs FAQ Netwerk Berichten van vandaag Zoeken

Mededelingen

Al die andere praktische dingen Bedrijfsnaam, KvK, spullen inkopen, briefpapier, rechtsvorm, bedrijfsruimte, vervoer, juridische zaken, verzekeringen.

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #11  
Oud 20 januari 2008, 11:36
Adine Versluis's schermafbeelding
Adine Versluis Adine Versluis is offline
Moderator
 
Geregistreerd: 8 maart 2007
Berichten: 1.087
Weblogartikelen: 2
Standaard Re: Freelance en Hypotheek

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Peet Bekijk bericht
Ik vind het fijn om jullie verhalen te lezen. Ik merk wel dat er verschillende ervaringen zijn en ik neem aan dat dat ook ligt aan de persoonlijke situatie. Of je net voor jezelf begonnen bent, of je een partner hebt met vaste baan, waar je uberhaupt een huis wilt kopen, hoe duur dat huis is etc.

Ik heb voor mezelf in elk geval besloten om nog een aantal jaren in loondienst te gaan werken. Dit is financieel gezien de beste keuze voor mijn situatie op dit moment. En ik ben nog jong (23) dus wat niet is, kan altijd nog komen.

Dank voor jullie wijze woorden en tips!
Vanuit loondienst is het trouwens volgens mij bijna geen probleem om een hypotheek te krijgen als hij maar een klein beetje op jouw naam hoeft te staan. Bij ons was het een soortgelijk geval, met als leuk detail dat ik zelfs mijn maand proeftijd nog niet uit was, maar er werd bijna niet naar gekeken.

Op dit moment heb ik mijn loondienst-baan er nog bij, maar ik geloof niet dat het problemen zou geven als ik die nu zou inruilen voor een volledig freelancers-bestaan. Ik vraag me zelfs af of ik dat wel zou moeten melden..
__________________
Money Mind Academy - LekkerLevenMetMinder
Slimmer met je geld

Met citaat reageren
  #12  
Oud 21 januari 2008, 10:26
Riël Notermans Riël Notermans is offline
Verbannen
 
Geregistreerd: 21 juni 2007
Berichten: 72
Stuur een bericht via MSN naar Riël Notermans
Standaard Re: Freelance en Hypotheek

Toch is het als freelancer óók mogelijk. We hebben er lang over gedaan maar ik heb nu een gewone 'huis tuin en keuken' hypotheek. Ik heb daarvoor wat intentieverklaringen laten tekenen door opdrachtgevers en een mooi verhaal geschreven over mijn bedrijf, en wat ik er nu mee verdien. Bij één bank was het toen gewoon raak zonder gedoe (ING) via een hypotheekadviseur. Andere banken was meteen néé.
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Soort van contract opstellen als je freelance werkt? Verwijderd account Omgaan met opdrachtgevers 8 18 juli 2007 19:47
Hypotheek -> met de bank praten? sioux Al die andere praktische dingen 5 15 januari 2007 19:05
Nieuwe marktplaats voor freelance journalisten René Marketing en acquisitie 0 1 februari 2006 16:18


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 12:43.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Lancelots Copyright © 2006-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon